رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: هزار کتاب گویا به صورت لوح فشرده در موضوعات متنوع برای روشندلان و کم بینایان در این شهرستان مجهز شده است.

چیا قادری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد در خصوص دسترسی معلولان با مشکل بینایی به کتاب‌های ویژه این افراد در کتابخانه‌های این شهرستان نیز در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۳ کتابخانه مهاباد با هزار نسخه کتاب گویا به صورت لوح فشرده در موضوع‌های متنوع برای روشندلان و کم بینایان تجهیز شده است.

قادری افزود: در مجموع در هر کتابخانه ۲۶۰ نسخه کتاب در اختیار این افراد قرار دارد و یکی از برنامه‌های اصلی ما تبدیل لوح‌های فشرده به فایل‌های صوتی برای استفاده روشندلان است، زیرا به این وسیله دسترسی آنان به منابع مورد نیاز خود بسیار راحت‌تر است.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: افزایش تنوع مطالب بخش نابینایان و کم‌بینایان، حمایت از آنان و فراهم کردن امکانات لازم و زیرساخت‌ها برای دسترسی آسان می‌تواند علاقه این قشر از جامعه را بیشتر به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بیشتر کند.

او یادآور شد: در سال‌های گذشته «ناصر آغابرا» شاعر و نویسنده روشندل اهل مهاباد تخلص شعری «ژاکاو»، تنها عضو فعال نابینای کتابخانه‌های مهاباد بود که اوایل سال جاری بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

هم‌اکنون ۳۵۹ روشندل و کم بینا تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، ولی همگی آنان از خدمات دریافت کتاب‌های گویا و لوح فشرده بی بهره هستند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.