حدود ۱۵ نمایندگی دیپلماتیک در افغانستان از طالبان خواستند حملات خود را که با اعلام حمایت آن‌ها از حل و فصل مناقشه و مذاکره مغایرت دارد، متوقف کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود ۱۵ نمایندگی دیپلماتیک در افغانستان امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از طالبان خواستند حمله خود را در افغانستان که با اعلام حمایت آن‌ها از حل و فصل مناقشه از طریق مذاکره مغایرت دارد، فورا متوقف کند.

این بیانیه به امضای هیئت اتحادیه اروپا و دفتر نماینده عالی غیرنظامی ناتو در افغانستان همچنین سفارتخانه‌های آلمان، استرالیا، کانادا، کره جنوبی، دانمارک، اسپانیا، آمریکا، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، هلند، جمهوری چک، انگلیس و سوئد رسیده است.

یک روز پس از دور جدید بی نتیجه مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در دوحه، مذاکراتی که از زمان آغازش در ماه سپتامبر در بن بست به سر می‌برد، این نمایندگی‌های دیپلماتیک «پایان فوری حمله نظامی کنونی طالبان را که به تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی از طریق مذاکره برای این مناقشه ضربه می‌زند» خواستار شدند.

این نمایندگی‌ها تأکید کردند: حمله طالبان با حمایت اعلام شده آن‌ها از حل و فصل سیاسی مناقشه و روند صلح دوحه در تضاد مستقیم است.

این نمایندگی‌های دیپلماتیک همچنین «قتل هدفمند بی وقفه در افغانستان، نابودی زیرساخت‌های حیاتی، تهدیدها، اظهارات و تدابیر دیگر علیه دستاورد‌هایی که افغانستان در ۲۰ سال گذشته به آن‌ها دست یافته است، دستاورد‌هایی که این نمایندگی‌ها به شدت از آن‌ها حمایت کردند» محکوم می‌کنند.

آن‌ها در این بیانیه همچنین از حقیر شمردن حکومت قانون، ضربه به حقوق زنان و دختران، آزادی بیان و مطبوعات در مناطق تصرف شده از سوی طالبان انتقاد می‌کنند ضمن آنکه اطمینان دادن رئیس طالبان را در پیام عید قربان درباره احترام به این اصول از سوی «امارت اسلامی» که شاید در آینده در کابل روی کار آید، رد می‌کنند.

به گفته خبرگزاری فرانسه، از زمانی که واشنگتن در سال گذشته خروج قطعی نیرو‌های خارجی را از افغانستان را اعلام کرد، طالبان تلاش می‌کند تصویری مدرن‌تر و میانه روتر از خود نشان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار