گاندو‌ها، فغان پیروزی سر می‌دهند

تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر باید در دیداری سرنوشت‌ساز در مقابل رقیب سرسختی بایستد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در یکی از سه دیدار باقی‌مانده حیثیتی خود برای تثبیت بقا در لیگ برتر باید ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه روز سه‌شنبه با قضاوت علیرضا فغانی به استقبال نساجی در فولادشهر اصفهان برود.

ذوب‌آهن که یک فصل پر ماجرا و التهاب و دشواری رو سپری کرد، حالا در پرتگاهی ایستاده که با هر نتیجه‌ای حکم بقا یا سقوطش را امضا می‌کند.

ذوب‌آهنی‌ها هم‌اکنون با صلابت و پر انرژی آماده حضور در مستطیل‌سبز هستند تا با کسب پیروزی خوشحالی را به اهالی فوتبال‌دوست نصف‌جهان تزریق کنند.

ذوبی‌ها هفته گذشته با نمایشی سینوسی در دو نیمه به هر شکل ممکن نفت مسجدسلیمان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد.

این بازی دستاورد‌های خوبی برای تیم مجتبی حسینی داشت، وحید محمدزاده برای دومین بازی پیاپی گل زد تا همچنان ناجی ذوب لقب بگیرد، همچنین گلزنی امیررضا محمودآبادی و سینا اسدبیگی به‌همراه درخشش پیمان رنجبری و کسب پنالتی توسط این بازیکن بار سنگین فشار‌ها را از روی دوش این سه نفر برداشت، اتفاقی که باعث می‌شود آن‌ها با روحیه‌ای مضاعف در بازی‌های باقی‌مانده به میدان بروند. درخشش مهدی امینی هم بسیار جالب‌توجه بود، دروازه‌بان اصفهانی که پس از چندین‌فصل به‌دلیل محرومیت شهاب گردان حالا فرصت پیدا کرده تا خودش را ثابت کند و در هفته‌های پایانی نگاه‌ها به او دوخته می‌شود تا از قفس‌توری گاندو‌ها دفاع کند.

این بازی حاشیه‌هایی هم داشت، جدال پر حرف و حدیثی که سرمربی مسجدسلمیان در نشست خبری پس از دیدار به بازیکنان خودش اتهام تبانی زد و بازیکنانش را مقصر این شکست دانست.

البته این اولین‌باری نیست که این اتفاق می‌افتد، در بازی سایپا و استقلال هم فراز کمالوند با صحبت‌هایی درخصوص اکبرمنادی دروازه‌بان تیمش او را به تبانی متهم کرد.

اقدامی ناشایست که در هفته‌های پایانی لیگ خصوصا در بین تیم‌های رقیب برای قهرمانی و بقا به اوج می‌رسد و تیم‌ها نتیجه‌نگرفتن‌هایشان را بر گردن رقیبان می‌اندازند.

ذوب‌آهن که اولین پیروزی این فصل خودش را در زمین نساجی به‌دست آورد مترصد فرصت است تا با دبل کردن این تیم خودش را از انتهای جدول جدا کند و پس از ۲۷ هفته طاقت‌فرسا نفس راحتی بکشد.

البته این نساجی با تیم دور رفت کاملا متفاوت است، هفته سیزدهم دو تیم نساجی و ذوب‌آهن در وضعیت خوبی نبودند و قعر جدول را لمس می‌کردند، ذوب‌آهم از شرایط نامناسب تیم مجید جلالی استفاده کرد و آن‌ها را در وطنی شکست داد.

اما نساجی‌چی‌ها در نیم‌فصل دوم پس از برکناری آقا معلم با ساکت الهامی از نو شروع کردند و دوباره جان گرفتند، آن‌ها با کسب نتایج مطلوب به اوضاعشان سر و سامانی بخشیدند تا در فاصله ۳هفته مانده به پایان لیگ بیستم مدعی اصلی سقوط نباشند و تا حدودی خیالشان از بابت ماندن در لیگ راحت است.

نمی‌توان تا دقیقه ۹۰ آخرین بازی لیگ درمورد ماندن یا سقوط تیمی صحبت کرد، اما ذوب‌آهن می‌تواند با کسب پیروزی در این بازی تا حدودی ماندنش در لیگ را حتمی کند و به یک فصل پر آشوب پایان دهد.

نگاه سایپایی‌ها هم به این دیدار است چرا که تنها ۳ امتیاز کمتر از ذوب‌آهن دارند و همچنان شانس ماندن دارند، هرچند جو خوبی در اردوی‌شان وجود ندارد و فراز کمالوند هم از سمتش استعفا داده است.

نساجی هم‌اکنون ۲۹ و ذوب‌آهن ۲۶ امتیازی است، سایپا هم با ۲۳ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد.

قضاوت این دیدار سرنوشت‌ساز به علیرضا فغانی سپرده شده تا جدالی که حکم مرگ و زندگی را برای دو تیم دارد بدون حرف و حدیث در بحث داوری و بدون جنجال به اتمام برسد.
محمد رضا منصوری، محمد راهی و روح اله شریفی، فغانی را در امر قضاوت یاری می‌کنند؛ ناظر بازی حیدر شکور و نماینده فدراسیون هم داود رفعتی خواهند بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار