شناسایی ۴ میلیارد یورو سرمایه گذاری جدید در هرمزگان

استاندار هرمزگان از تشکیل ستاد عالی سرمایه گذاری استان به منظور تسهیل خدمات رسانی به سرمایه گذاران و برخورداری از پشتوانه و ضمانت اجرایی لازم برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی، استاندار هرمزگان در حاشیه برگزاری نشست معرفی، تدوین و بروزرسانی فرصت‌های سرمایه گذاری استان هرمزگان، افزود: طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری استان در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد که سرمایه گذاران از پشتوانه و ضمانت اجرایی بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشند.

همتی با اشاره به میزان سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۹۹، گفت: حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب در سال گذشته ۵۵۴میلیون دلار و حجم سرمایه وارده بیش از ۴۰میلیون دلار بوده است.

او با بیان اینکه طرح‌های سرمایه گذاری که موفق به دریافت مجوز فیبا شده اند از کشور‌های امارات، قبرس، اتریش، افغانستان و هندوستان در حوزه‌های صنعت، انرژی، حمل ونقل، کشاورزی و گردشگری بوده است، افزود: مجموع سرمایه گذاری شناسایی شده استان، سه میلیارد و ۹۵۳میلیون یورو بوده است.


بیشتر بخوانید؛ 


استاندار هرمزگان، مرکز خدمات سرمایه گذاری را مرکزی تسهیل‌گر برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: همه طرح‌های سرمایه گذاری باید در پنجره واحد سرمایه گذاری استان ثبت شود چرا که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این مرکز، فرآیند اخذ استعلام‌ها و مجوز‌ها تسهیل می‌شود.

همتی ،امکان پایش لحظه‌ای و نظارت بر روند جاری طرح‌ها را از جمله مزیت‌های مهم ثبت طرح‌های سرمایه گذاری در این مرکز عنوان کرد و افزود: برای همه طرح‌ها زمانبندی لازم انجام شده است و بر همین مبنا، استعلام‌های مربوط به طرح‌های کوچک حداکثر به مدت یک هفته، طرح‌های متوسط طی دو هفته و طرح‌های بزرگ مقیاس باید حداکثر طی مدت زمان یک ماه پاسخ داده شود که سرمایه گذاران بتوانند در اسرع وقت کار خود را شروع کنند.

مقام عالی اجرایی استان گفت: در گام نخست همه طرح‌های سرمایه گذاری مربوط به دستگاه‌های اجرایی و مناطق ویژه مستقر در سرزمین اصلی و در گام دوم طرح‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد هم باید در این سامانه ثبت شود که امکان رصد نحوه خدمات رسانی به سرمایه گذاران وجود داشته باشد و به هیچ دستگاهی اجازه نخواهیم داد سرمایه گذاران را دچار سردرگمی و اتلاف وقت کنند.

انتهای خبر /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار