۱۸ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی سنجش شدند

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ هزار نفر از نوآموزان این استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول تیر تاکنون مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند.

مریم حجتی نسب رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیر آغاز و تا شهریور ادامه دارد اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح، ۹۴ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.

وی گفت: برای اجرای این طرح ۵۳ پایگاه سنجش ثابت و پایگاه سیار در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده که والدین باید به مدرسه مورد نظر مراجعه و نوبت برای سنجش سلامت فرزند خود دریافت کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.

وی افزود: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

 استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار