تجمع در اماکن گردشگری و تاریخی خراسان جنوبی ممنوع شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت :برگزاری مراسم و تجمع در اماکن گردشگری و تاریخی خراسان جنوبی ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری و تاریخی استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

او افزود: تمامی موزه‌های استان نیز در شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان تعطیل است و هیچ فردی اجازه ورود به این اماکن را ندارد.

رمضانی با تاکید بر اینکه اجازه تجمع در این مکان‌ها داده نمی‌شود، گفت: این محدودیت‌ها تا اطلاع ثانوی در استان اعمال می‌شود تا شاهد کاهش انتشار ویروس کرونا باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از مردم درخواست کرد: به دلیل شرایط خاص استان و قرار گرفتن در معرض خطر گسترش ویروس دلتا، از رفتن به امکان گردشگری و شلوغ خودداری کنند.

وی گفت: پذیرش تور‌ها نیز ممنوع است و در صورت تخطی دفاتر گردشگری از این موضوع برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: اکنون ۹ هتل، ۶۲ اقامتگاه بوم‌گردی و ۳۳ آژانس مسافرتی در خراسان جنوبی فعال است.

رمضانی گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در خراسان جنوبی شناسایی شده و تاکنون ۹۴۸ اثر از این استان در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است که قدمت آثار تاریخی از ۲۵ هزار سال پیش و مربوط به غار خونیک قاین تا دوره معاصر را در برمی‌گیرد.

وی افزود: خراسان جنوبی در حال حاضر چهار اثر ثبت جهانی شامل باغ و عمارت اکبریه، قنات بلده فردوس، بیابان لوت (مشترک بین خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان) و روستای حوله‌بافی (توبافی) خراشاد دارد.

به گفتمدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی شیوع ویروس کرونا در استان که حدود ۲ ماه قبل از پیک چهارم کرونا عبور کرد، بار دیگر از تیر ماه روند صعودی به خود گرفته و افزایش موارد مثبت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در هفته‌های اخیر نشانگر شروع خیز پنجم کرونا در این استان است.

وی افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۴ تیر ماه که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، شهرستان‌های نهبندان، بیرجند و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های فردوس، قاینات، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

با قرمز شدن بیرجند و طبس از اواخر هفته گذشته تعداد شهرستان‌های با وضع قرمز کرونایی در این استان به سه شهرستان افزایش یافت.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار