وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو و تاشکند تمرینات نظامی خود را از ۳۰ ژوئیه تا ۱۰ اوت در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روسیه و ازبکستان تمرینات نظامی مشترکی را در نزدیکی مرز افغانستان برگزار می‌کنند. 

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع  روسیه اعلام کرد: روسیه و ازبکستان  تمرینات نظامی خود را از ۳۰ ژوئیه تا ۱۰ اوت در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان  برگزار می‌کنند.

این رزمایش نظامی در استان سرخان دریا، جنوبی‌ترین استان ازبکستان برگزار می‌شود و حدود ۱۵۰۰ نیرو و حدود ۲۰۰ وسیله نقلیه نظامی از جمله پهپاد و جنگنده در آن شرکت می‌کنند.

همچنین وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تمرینات نظامی مشترک با حضور نیرو‌های نظامی روسیه، ازبکستان و تاجیکستان از پنجم تا دهم اوت در منطقه خالتون که در جنوب تاجیکستان نزدیک مرز افغانستان واقع شده است، برگزار خواهد شد.

الکساندر لاپین، ژنرال ارتش روسیه اعلام کرد در این رزمایش عملیات انهدام گروه‌های مسلحی که به طور غیرقانونی وارد خاک تاجیکستان شده‌اند، شبیه سازی خواهد شد. در این رزمایش گردان‌های ویژه کوهستان، واحد‌های توپخانه و یگان‌های جنگ الکترونیک شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار