فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین گفت: به جز مشاغل گروه یک مابقی مشاغل در سه روز آینده تعطیل هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حبیبی فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین در نشست اضطراری این قرارگاه گفت: به جز مشاغل گروه یک مابقی مشاغل در سه روز آینده تعطیل هستند.

حبیبی با اشاره به پرشدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی گفت: شرایط کرونا در استان قزوین بحرانی است و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تا چهار روز آینده پر خواهد شد.

وی افزود: شتاب سرایت ویروس کرونای دلتا بسیار زیاد است و همه اصناف و اقشار برای عبور از بحران پیک پنجم کرونا باید پای کار باشند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه ممنوعیت تردد از امروز باید در استان قزوین اجرایی شود، گفت: ورود پلاک‌های غیر بومی به درون استان قزوین و خروج پلاک بومی به خارج از استان ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه نیز از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح برقرار است.

حبیبی افزود: تردد پلاک‌های ۷۹ و ۸۹ در سطح استان بلامانع است.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین تأکید کرد: به جز مشاغل گروه یک، مابقی مشاغل در سه روز آینده، تعطیل هستند.

وی افزود: پاساژها، مکان‌های سرپوشیده و باشگاه‌ها باید در این چند روز، محدودیت‌ها را رعایت کرده و رستوران‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابل با کرونای استان گفت: مرکز واکسیناسیون تجمیعی با کمک سپاه ارتش و هلال احمر باید تا پنج روز آینده شروع به کار کند.

حبیبی افزود: وضعیت شهرستان‌های قزوین و الوند بسیار نگران کننده است لذا مسئولان لازم است دقت بیشتری در کنترل تردد‌ها و محدودیت‌ها بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مناسبت‌های مذهبی از جمله دعای عرفه و نماز عید قربان باید در فضای باز برگزار شود.

واکسینه شدن بیش از ۶۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان قزوین

دکتر نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در این نشست گفت: تعداد بستری‌ها از مرز ۸۰ نفر در روز عبور کرده است و با ادامه این وضعیت تا روز پنجشنبه تخت‌های بیمارستانی استان پر خواهد شد.

وی افزود: ۱۸ هزار واکسن جدید دست ما رسیده و تا آخر هفته این رقم افزایش خواهد یافت و امیدواریم تا چند روز اینده روند واکسیناسیون سرعت یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: بیش از ۶۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در استان قزوین واکسینه شده‌اند که رقم خوبی است.

وی افزود: تزریق واکسن به گروه‌های شغلی جدید تنها با دستور شخص وزیر ممکن است و در صورت وجود ابلاغ و تأمین واکسن بدون شک کار واکسیناسیون را انجام خواهیم داد.

نامدار تصریح کرد: وضعیت شیوع در تاکستان قابل کنترل و در آبیک نگران کننده است، اما روند بیماری در البرز و قزوین صعودی است و نیاز است برنامه ریزی مناسب انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از جمله یک جوان ۲۰ ساله بدون بیماری زمینه‌ای فوت کرده‌اند، گفت: اعمال جراحی زیبایی در کلیه بیمارستان‌های استان ممنوع است و اعمال جراحی غیر ضروری در بیمارستان‌های دولتی ممنوع شده است.

وی افزود: موارد تست مثبت در استان قزوین بالا رفته و ۶۰ درصد تست‌ها مثبت است و این میزان با پیک نخست برابر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار