رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خبرداد؛

اختصاص ۸۹ هزار میلیارد تومان برای مطالبات تامین اجتماعی

نظری گفت: ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت تامین بخشی از مطالبات تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

نظری، رئیس مجمع نمایندگان استان  مرکزی و نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی د ر گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،اگفت: مجلس تلالش کرد در بودجه ۱۴۰۰ بمنظور کمک به سازمان تامین اجتماعی ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت تامین بخشی از مطالبات این سازمان لحاظ شود.

نظری افزود: بیش از ۵۰ درصد افراد جامعه از سازمان تامین اجتماعی در کشور خدمات دریافت می‌کنند و به همین منظور باید تلاش شود تا مشکلات و موانع این سازمان برای خدمات دهی بیشتر به افراد در جامعه مرتفع شود.

او اضافه کرد: تلاش می‌شود تا مشکلات در این بخش با برگزاری این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گیرد و از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی برای کاهش این مشکلات و موانع بر سر راه این سازمان بهره برد.

بهزاد سام دلیری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: در جنگ اقتصادی، تولیدکنندگان بهترین سربازان هستند و باید از آن‌ها حمایت مادی و معنوی داشته باشیم.

سام دلیری افزود: به خصوص در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باید مشکلات و موانع تولید را در چارچوب قانون برطرف کنیم و پشتیبانی جدی صورت گیرد.

او اضافه کرد: در استان مرکزی باید نیرو‌های فعال در صنایع با الویت نیرو‌های بومی در استان بکارگیری شود و در حوزه اشتغال و اموزش از این ظرفیت بهره برد.

حسینی مدیر کل تامین اجتماعی استان هم در این جلسه گفت: ۳۱۳ هزار و ۲۹۵ نفر جمعیت بیم شدگان در استان مرکزی است که از خدمات این اداره کل بهره مند می‌شوند.

حسینی افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار و ۲۲۱ کارگاه هم در استان فعال است.

زهرا امینی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: ۵۸ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند می‌شوند و ۴۷۰ نفر نیروی انسانی به این جامعه هدف خدمات رسانی می‌کنند.

امینی افزود: در بحث توانمند سازی مددجویان تحت پوشش این اداره کل اشتغال و مسکن دو الویت مهم است که به ان پرداخته می‌شود.

چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی با حضور نظری، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.