دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز گفت: طی یک سال اخیر نظارت و بازرسی‌های مداوم و مستمر از مراکز نگهداری معتادان و کمپ‌ها در البرز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز با اشاره به این که در سال اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و اجرای برخی سیاست‌ها شاهد افزایش جامعه هدف بهزیستی بودیم، گفت: یکی از نقاط ضعف دادستانی، عدم نظارت کافی در این حوزه و به ویژه مدیریت کمپ‌ها بوده که در یک سال اخیر با انتصاب مشاور قضایی خانواده، اقدامات بسیار موثر در انجام نظارت‌ها، بازدید‌ها و بازرسی‌های مداوم و مستمر از مراکز نگهداری معتادان و کمپ ها، مراکز توانبخشی و مراکز مشاوره انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز افزود: این بازدید‌ها موجب رفع نواقص و اصلاح روش‌ها و رویه ها، جمع آوری کودکان کار، توجه به معتادان به عنوان افراد بیمار شده است.

مددی گفت: اداره کل بهزیستی  با راه اندازی  کمپ ماده ۱۵، کمپ ماده ۱۶ توانسته ۱۷۰۰ معتاد متجاهر را در کمپ بستری و پذیرش کند.

او با اشاره به این که با دستور دادستانی مرکز استان، تمامی کودکان کار و خیابانی اتباع در مراکز بهزیستی پذیرش شده اند، افزود: بر اساس قیمت تمام شده فعالیت‌ها، یارانه خدمات به این اداره کل اختصاص داده نمی‌شود و با حجم زیادی از وظایف و افزایش جامعه هدف، میزان بهره مندی از منابع مالی و مادی ناچیز است و عملا تناسبی بین شرح وظایف و منابع مالی و نیروی انسانی این مجموعه وجود ندارد.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.