مرکز اهدای خون میدان خواجو در روز عید قربان آماده پذیرایی از داوطلبان اهدای خون خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون اصفهان، مرکز جامع اهداکنندگان میدان خواجو روز چهارشنبه ۳۰ تیر مصادف با عید سعید قربان در شیفت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ ظهر میزبان نذر قربانی اهدای خون مردم نوع دوست و ایثارگر اصفهان می‌باشد.

ذخیره بانک خون اصفهان  حدود پنج روز است

علی فتوحی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خصوص آمار مراجعه کنندگان و اهدا کنندگان خون، گفت: روزانه حدود ۴۰۰ نفر برای اهدای خون و پلاسما مراجعه می‌کنند که حدود ۳۵۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

وی با اشاره به این که ذخیره بانک خون استان حدود پنج روز است، اضافه کرد: ذخیره بانک خون استان باید بیش از هفت روز باشد و نرمال بودن ذخیره بانک خون استان اصفهان مشروط بر ادامه مراجعه افراد اهدا کننده است و حضور پیوسته آن‌ها سبب حفظ وضعیت مطلوب ذخیره بانک خون می‌شود. به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به این که در فصل گرما آمار اهدا کنندگان خون تا حدودی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در شرایط قرمز کرونایی قرار داریم و علاوه بر آن در فصل گرما هستیم و این دو عامل ممکن است باعث کاهش آمار اهدا کنندگان شود و شهروندان نباید اهدای خون در این روزها را فراموش کنند، بهتر است افراد اهدای مستمر خون داشته باشند تا افراد نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.