معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مسابقه آب - زندگی در بستر شبکه شاد مدارس استان البرز با شعار رعایت و اصلاح الگوی مصرف فراخوان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این که سابقه آب - زندگی در بستر شبکه شاد مدارس استان البرز با شعار رعایت و اصلاح الگوی مصرف فراخوان شده  است،  گفت: هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی عموم مردم با اهمیت آب و گسترش فرهنگ صرفه جویی درآب است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این که کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرارگرفته است و متاسفانه شاهد کمبود منابع آبی درآن هستیم،  افزود: کاهش نزولات جوی و نبود بارندگی مناسب و گرمای شدید و زود هنگام آن از جمله دلایل کم آبی را تشکیل می‌دهد که حفظ منابع آبی موجود نیاز به همگرایی همه مردم از جمله خانواده آموزش و پرورش دارد.

فهمیده گفت: تامین آب در سرزمین کم آبی که ما درآن زندگی می‌کنیم، همواره مورد توجه بوده است.

او افزود: این مسابقه  به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه و صرفه جویی آب، جلوگیری از هدر رفت این مایه حیاتی و روش‌های درست استفاده از آب با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان البرز شروع شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم متوسطه البرزمی توانند با نوشتن مطلب در خصوص رعایت و اصلاح الگوی مصرف و با ارسال آن در کانال معاونت پرورشی و فرهنگی استان در این مسابقه شرکت کنند.

فهمیده افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه اهمیت آب را که یکی از گران بها‌ترین کالا‌هایی است که بشر به آن نیاز دارد را به زبان قلم درنوشتن انشاء و پیام‌های آموزشی به تصویربکشند.

او گفت: پس از ارزیابی آثار بارگذاری شده به قید قرعه از برگزیدگان این مسابقه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ ر .ن

برچسب ها: الگوی مصرف ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.