ارائه خدمات ۱۵ کشتارگاه پایتخت در روز عید قربان

معاون بهداشت و بهره‌برداری سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت:۱۵ کشتارگاه در سطح مناطق پایتخت در روز عید قربان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی عفتی،معاون بهداشت و بهره‌برداری سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران  دقایقی پیش در گفتگوی تلفنی با بخش خبری شبکه تهران،اظهار کرد: بحث عرضه بهداشتی دام موضوعی است که در راستای نیاز مردم به دام و نذورات در این عید بزرگ است که این نیاز را در شهر ایجاد می‌کند،شهرداری تهران و سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به نمایندگی از شهرداری تهران با همکاری مناطق و اداره کل دام پزشکی تهران هر ساله عرضه بهداشتی دام را در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اجرا می‌کند.

وی افزود: امسال بر اساس استعلامی که از ستاد ملی مقابله با کرونا کرده بودیم که آیا این اجرا شود یا خیر مقداری با تاخیر پاسخ به دست ما رسید و در سطح مناطق جهادی انجام شد و ما توانستیم ۱۵ نقطه را در سطح مناطق برای خدمت به مردم هماهنگ کنیم.
عفتی در پاسخ به اینکه این مناطق چه ساعتی خدمات می‌دهند، گفت: ما امروز هم خدماتشان را به مردم داشتیم در روز عرفه از ۹ صبح تا۱۹ خدماتشان ادامه دارد و در روز عید قربان از ساعت ۵ صبح تا ۱۵ در خدمت مردم خواهیم بود.
وی عنوان کرد: ما در این مراکز ویژگی‌هایی داریم که یکی از مهمترین آن‌ها بحث نظارت و کنترل‌های بهداشتی است، چرا که نیمی از بیماری‌های شناخته شده و تقریبا ۷۵ درصد بیماری‌های نوپدید بیماری‌های مشترک هستند و عرضه این دام‌ها حتما باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی صورت بگیرد.
معاون بهداشت و بهره‌برداری سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: همانطور که اشاره شد یکی از مهمترین بیماری‌هایی که در فصل تابستان هست بیماری‌های سی سی اچ اف است و به این علت که بخشی از این بیماری‌ها در معاینه بالینی دام قابل تشخیص نیست و باید پس از کشتار لاشه توسط دام پزشک معاینه شود به همین منظور ما در تمام مراکز دامپزشک به تعداد کافی و با هماهنگی اداره کل دامپزشکی مستقر کرده‌ایم.

عفتی بیان کرد: در تمام مراکز ۱۵ گانه نیرو‌های ما مستقر هستند، در تمام مراکز ما توزین دیجیتال داریم و قیمت هم نصب شده است، همچنین در این مراکز ما فیش به مردم می‌دهیم؛ کار ویژه دیگری که صورت می‌گیرد این است که ما تنها مراکزی هستیم که چنانچه به هر دلیلی دکتر دام پزشک تشخیص بدهد که باید بخشی از لاشه و یا حتی تمام لاشه یا احشا داخلی لاشه ضبط شود به ازای این میزان و کیلوگرم که حذف می‌شود غرامت پرداخت میکنیم.
وی یادآور شد: همه این مسائل باعث شده است که زمینه تخلف کم شود، اما با این حال اگر مردم سئوالی داشتند تلفن‌های ۵۵۰۵۰۰۰۰ و ۱۸۸۸شماره تلفنی‌هایی است که ما برای مردم داریم و هر سئوالی در خصوص عرضه دام در طول سال داشتند ما پاسخگو خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار