استاندار اردبیل گفت: اصنافی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از سوی مراجع مربوطه پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ویدئوکنفرانسی با فرمانداران گفت: بازار و پاساژ‌های اردبیل با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند، ولی در صورت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مراجع مربوطه باید پلمب شوند.

او افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، رستوران‌ها و اغذیه فروشی به صورت بیرون بر حق فعالیت دارند و قلیان سرا‌ها حق فعالیت ندارند و نیرو‌ها نظارتی موظفند در صورت مشاهده تخلفات، برخورد قانونی انجام دهند.

استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در اردبیل خواستار رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی و تجمعات شد و افزود: اگر مردم این شیوه نامه‌ها را رعایت نکنند با توجه به وضعیت وخیم استان‌های جنوبی و تهران، شاهد وخامت وضعیت کرونایی در استان و افزایش تصاعدی بیماران و فوت شدگان خواهیم بود.

بهنام جو از تمامی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها را تشدید کنند و هر گونه کوتاهی در این زمینه را غیرقابل قبول دانست.

استاندار اردبیل همچنین بر انجام به موقع واکسیناسیون گروه‌های سنی مشمول تاکید کرد و گفت: فرمانداران و مراکز بهداشتی تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرند که گروه‌های سنی معرفی شده در کمترین زمان ممکن به تزریق واکسن اقدام کنند.

بهنام جو اظهار کرد: بررسی بیماران بستری در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد تعداد افرادی که واکسن زده اند و در بیمارستان‌ها بستری هستند بسیار پایین است و این نشانگر مقاومت افراد واکسینه شده در برابر کروناست.

او از مردم استان خواست موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت خیلی سریع اقدام کنند.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون سپاه حضرت عباس (ع) و فرمانداران و مسئولان بهداشت استان گزارش و نظرات خود را در خصوص آخرین وضعیت کرونا و واکسیناسیون ارایه کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
اول خودتونو پلمپ کنید که نه کاری میکنید نه میذارید مردم سرسفره خودشون نون ببرن فقط حرف میزنید همه دنیا واکسینه شده من داریم ملت بیچاره رو تهدید میکنیم