معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها گفت: امسال ۲ هزار میلیارد ریال به راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد اختصاص پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد اظهار داشت: امسال ۲ هزار میلیارد ریال به راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد اختصاص پیدا کرد.

او افزود: این طرح هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چند پیمانکار در قطعه‌های مختلف آن در حال فعالیت هستند.


بیشتر بخوانید


پورمحمدی اضافه کرد: با بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد، تولیدات واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری از طریق شبکه ریلی جابه‌جا می‌شود.

او ادامه داد: روند اجرایی پروژه‌های راه‌سازی در استان مطلوب است و برای جاده شهرکرد - بازفت به مسجد سلیمان اعتبار ملی اختصاص پیدا کرد.

گفتنی است، راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور را حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

با راه‌اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کمتر می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.