کلنگ احداث خانه فرهنگ و هنر داراب افسر بختیاری طی آیینی در روستای دستگرد با حضور معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کلنگ احداث خانه فرهنگ و هنر داراب افسر بختیاری طی آیینی در روستای دستگرد از توابع شهرستان بروجن با حضور معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان کشوری به زمین زده شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: داراب افسر بختیاری، امروز مایه مباهات و افتخار مردم ایران و استان به‌ویژه بختیاری‌ها است.


بیشتر بخوانید


او افزود: قدر گنجینه‌های تاریخ ادبیات کشور همچون شهریار و داراب افسر بختیاری، امروز بهتر مشهود است.

سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: داراب افسر بختیاری، شاعر بزرگ کشور و چهارمحال و بختیاری، تاج ادبیات بختیاری به شمار می‌رود.

او افزود: داراب افسر بختیاری، استعمارستیزی بختیاری‌ها با آنچه در دلشان است را در شعر «رستاخیز مسجدسلیمان» آورده است.

پورمحمدی توحید از زبان داراب افسر بختیاری را در شعر «خداییه» اعلام و تصریح کرد: تمامی مفاهیم اصیل دینی در این شعر آمده است.

گفتنی است، این مجموعه فرهنگی در زمینی به مساحت هزار متر مربع و با زیربنای ۱۵۰ متر در دو طبقه احداث خواهد شد، برای احداث این پروژه ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار