۶۲ قربانگاه آماده ذبح بهداشتی در عید قربان

امروز همزمان با عید سعید قربان ۶۲ قربانگاه با رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی آماده ذبح بهداشتی نذورات قربانی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهران پور رئیس کمیته امداد شهرستان خوسف گفت: گوشت قربانی شده پس از سیرمراحل قانونی کشتاربین خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خوسف توزیع خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه ذبح گوسفند زمان خاصی دارد گفت: معمولا برای امواتی که اولین سال وفاتشان بوده قربانی می‌کنند و بهتر است که ذبح پیش از طلوع آفتاب صورت گیرد در غیر این صورت تا غروب روز عید قربان گوسفند قربانی می‌شود.

رئیس کمیته امداد خوسف گفت: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چراکه این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود.

سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: ۶۲ قربانگاه در استان پیش بینی شده و خیران می‌توانند نذورات قربانی خود را به محل‌های مخصوص تعیین‌شده این نهاد تحویل دهند تا با رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی، پس  از ذبح، گوشت آن بین نیازمندان توزیع شود.

او  افزود: هم اکنون ۴۳ هزار و ۵۲۳ خانوار زیرپوشش این نهاد هستند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نذر‌های قربانی خیران با اولویت خانوار‌های سالمند، زنان سرپرست خانوار، ایتام، کودکان بد سرپرست و خانوار‌های دارای بیمار صعب‌العلاج توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: مراکز نیکوکاری، ادارات اوقاف و امور خیریه و بسیج در جهت جمع‌آوری نذر‌های قربانی و توزیع بین نیازمندان استفاده کند.

سلم آبادی، استفاده از فضا‌های مجازی و ظرفیت‌های گروهی خانوادگی و صنفی، مراکز نیکوکاری، ادارات اوقاف و امور خیریه و بسیج، خیران و موسسات خیریه درجهت دریافت نذر‌ها و گوشت قربانی مردم سخاوتمند از دیگر برنامه‌های این نهاد در مراسم عید قربان است.

او گفت: هم استانی‌ها در صورت تمایل می‌توانند نذر‌های قربانی خود را به صورت وجه نقد به شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ نزد بانک ملی شعبه دادگستری بیرجند به نام کمک‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی یا از طریق شماره‌گیری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* واریز کنند.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: نذری دادن ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.