معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در هفته‌های آینده با راه اندازی مراکز خودرویی تزریق واکسن، سرعت فرآیند واکسیناسیون کرونا افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرآیند واکسیناسیون در استان گفت: در حال حاضر فرآیند واکسیناسیون کرونا در سطح استان سرعت یافته است.

او افزود: انتظار داریم در هفته‌های آینده با راه اندازی مراکز خودرویی تزریق واکسن کرونا در شهر‌های با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر، سرعت فرآیند واکسیناسیون استان را بیش از پیش افزایش دهیم.

مردم از حضور در دورهمی‌ها در تعطیلات عید سعید قربان خودداری کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین همزمان با تعطیلات عید سعید قربان، نسبت به احتمال افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در دورهمی‌ها و حضور در مراکز شلوغ هشدار داد.

حیدرزاده با بیان اینکه هر گونه حضور در دورهمی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس را بسیار افزایش دهد، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در استان گیلان روند صعودی دارد و حضور مسافران و دورهمی‌های خانوادگی بستر شیوع بیشتر بیماری را به شدت فراهم می‌کند.

او ادامه داد: متأسفانه در یک ماه أخیر هم موارد سرپایی و هم موارد بستری در بیمارستان‌های استان گیلان افزایش داشت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خطر بروز بیماری در گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال و میانسال را جدی خواند و گفت: در صورتی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر نشود، کنترل بیماری بسیار سخت خواهد شد، لذا از همه شهروندان می‌خواهیم از هر گونه دورهمی و حضور در مراکز شلوع خودداری کنند.

حیدرزاده تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم در تعطیلات پیش رو، بتوانیم کنترل بیشتری در شیوع کووید ۱۹ در هفته‌های آینده داشته باشیم و کاهش آمار مبتلایان و بستری‌ها را در سطح استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.