سازمان جهانی یونسکو اعلام کرد از این پس بندر شهر لیورپول جزئی از فهرست میراث جهانی نمی‎باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سازمان جهانی یونسکو در پی ساخت و ساز‌ها در بندر شهر لیوپول انگلیس که موجب مدرنیزه سازی این شهر می‌شد، اعلام کرد از این پس نام این شهر دیگر در فهرست میراث جهانی نخواهد بود.

خبرگزاری العربیه نیز در این خصوص نوشت: یونسکو با ابراز نگرانی درباره از بین رفتن اصالت تاریخی بندر شهر لیورپول در پی پروژه‌های بیش از حد تصور مدرن‌سازی، خروج بندر لیورپول از فهرست میراث جهانی را اعلام کرد.

در جلسه کمیته میراث جهانی این سازمان به ریاست چین، ۱۳ نماینده به پیشنهاد خروج بندر واقع در شمال غربی انگلیس از لیست رای مثبت دادن ۵ عضو نیز این اقدام را رد کردند.

طبق وب سایت سازمان یونسکو، بندر تجاری لیورپول یکی از مراکز بزرگ تجارت جهانی در قرن هجدهم و نوزدهم میلادی بود. این شهر نقش مهمی در رونق امپراتوری انگلیس داشت و به نقطه اصلی انتقال جریان‌های مهاجرت به قاره آمریکا به ویژه مهاجرت بردگان و آوارگان تبدیل شده بود.

لیورپول در توسعه فناوری مدرن بندر، سیستم‌های حمل و نقل و مدیریت بندر پیشگام بوده است. این بندر شامل تعداد زیادی از ساختمان‌های مهم تجاری، مدنی و عمومی به ویژه در «تپه سنت جورج» است.

منابع محلی در انگلیس خبر دادند مقامات لندن نیز از این تصمیم یونسکو ابراز ناامیدی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار