نخست وزیر فرانسه اعلام کرد مکرون خواستار انجام تحقیقات درباره جاسوسی‌های صورت گرفته در این کشور با برنامه پگاسوس شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه دستور بررسی جاسوسی‌های صورت گرفته به وسیله بدافزار پگاسوس را صادر کرد.

ژان کستکس، نخست وزیر فرانسه در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد: پس از اینکه مشخص شد تلفن رئیس جمهور به وسیله جاسوس‌افزار  پگاسوس، متعلق به سرویس اطلاعاتی اسرائیل، هک شده است، وی خواستار انجام تحقیقات در  این باره شد.

روزنامه لوموند روز سه شنبه گزارش داد: سرویس اطلاعاتی مراکش از طریق برنامه «پگاسوس» متعلق به سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از تلفن همراه «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، و برخی دیگر از مقامات این کشور جاسوسی کرده است.

بنابر اعلام این روزنامه تلفن همراه مکرون و ۱۵ نفر دیگر از مقامات دولت فرانسه در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) توسط این برنامه متعلق به شرکت نرم افزار صهیونیستی هدف جاسوسی قرار گرفته است.

دادستانی پاریس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که در حال بررسی استفاده مشکوک جاسوس‌افزار  پگاسوس برای هدف قراردادن روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و سیاستمداران است.

این تحقیقات پس از شکایت سایت خبرگزاری «Mediapart» برای جاسوسی از دو روزنامه نگارش و همچنین شکایت روزنامه «Le Canard Enchaines» انجام شد.

پیشتر، پس از آنکه تعدادی از رسانه‌های بین المللی در گزارشی افشا کردند که سرویس‌های اطلاعاتی مراکش با استفاده از برنامه پگاسوس از حدود ۳۰ روزنامه نگار و مسئول نهاد‌های رسانه‌ای فرانسه جاسوسی کرده‌اند، دولت فرانسه این اقدام را تکان دهنده دانست و آن را محکوم کرد.

همچنین جروزالم پست امروز گزارش داد: ژان آسلبرن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ، امروز نامه‌ای به مدیران واحدهای شرکت جاسوس‌افزار رژیم صهیونیستی مستقر در این کشور  نوشته و نگرانی‌های شدید خود را درباره جاسوسی‌های صورت گرفته ابراز داشته است.

او در این نامه، اهمیت توجه به قوانین کشور لوکزامبورگ و حمایت از حقوق حریم خصوصی را به مدیران  این شرکت یادآوری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار