با قرمز شدن شیوع کرونا در ۲ شهرستان شهرکرد و فارسان، تعداد شهرستان‌های خیلی پرخطر در چهارمحال و بختیاری به سه شهرستان افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با قرمز شدن شیوع کرونا در ۲ شهرستان شهرکرد و فارسان، تعداد شهرستان‌های خیلی پرخطر در استان به سه شهرستان افزایش یافت.

او افزود: با افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا طی روز‌های اخیر در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان این ۲ شهرستان در وضعیت بحرانی شیوع کرونا قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: پیش از این نیز شهرستان بروجن در وضعیت قرمز قرار داشت، اما تغییری در رنگ بندی سایر شهرستان‌ها رخ نداده و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد و شهرستان‌های لردگان، اردل و کیار در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

او با اشاره به افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان طی روز‌های اخیر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با کاهش شدید دستورالعمل‌های بهداشتی در استان، در روز‌های آینده با گرفتاری بیشتری روبرو شویم.

جزایری، درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: چنانچه بخواهیم بر موج پنجم کرونا غلبه کنیم باید درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بیش از ۸۵ درصد افزایش یابد.

او همچنین با اشاره به مراجعه ۶۸۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: از این تعداد آزمایش ۲۵۱ مثبت اعلام شد که از این تعداد ۴۲ نفر بستری شدند و ۲۰۹ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

جزایری با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشد، اضافه کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان کماکان هزار و ۱۷۹ نفر است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار