با حضور نائب رئیس مجلس و استاندار اردبیل، عملیات اجرایی پالایشگاه و فرآوری غلات در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین آغاز عملیات اجرایی این پالایشگاه نیاز استان به صنایع تبدیلی را یادآور شد و گفت: این واحد از جمله صنایع مادر است که علاوه بر داخل استان از سایر استان‌ها نیز مواد اولیه جذب خواهد کرد.

او به رشد بالای چهار درصدی صنعت در استان اشاره کرد و افزود: در همین راستا کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی و انرژی پاک در شهرک‌های صنعتی در حال اجرا است که نیاز بالای برق واحد‌های تولیدی به این طریق تامین می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به افزایش صنایع تبدیلی در استان اظهار کرد: در حال حاضر صنایع تبدیلی گوجه فرهنگی در پارس آباد، مشگین شهر و مجموعه کشت و صنعت مغان در حال اجرا است که با تکمیل این واحد‌ها مواد اولیه مورد نیاز علاوه بر داخل استان از سایر نقاط نیز برای فرآوری وارد این واحد‌ها می‌شود.

بهنام جو بیان کرد: برای محصول سیب زمینی نیز صنایع تبدیلی به ظرفیت ۱۲۵ هزار تن در استان فعال بوده که ۹۵ هزار تن نیز در حال احداث و ۱۰۰ هزار تن نیز در برنامه اجرا قرار گرفته است.

او ضمن قدردانی از تلاش مسوولان استان و نمایندگان در راستای ایجاد زیرساخت برای جذب سرمایه گذار، رشد بالای چهار درصدی صنعت را مرهون تلاش مدیران، نمایندگان و همت سرمایه گذاران دانست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین ضمن قدردانی از مسوولان استان و سرمایه گذار طرح گفت: این کارخانه محصولش مواد فرآوری شده غلات بوده و سالانه ۲۰۰ هزار تن گندم مورد نیاز است.

علی نیکزاد افزود: این واحد با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان و ۳۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و بالغ بر هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم فعالیت می‌کند.

او بیان کرد: این کارخانه ظرف ۱۸ ماه به افتتاح می‌رسد و با توجه به عملیات بالای اجرایی در این کارخانه پنج الی شش مگاوات از برق مورد مصرف این کارخانه از پنل‌های خورشیدی تامین و با سیرکولاسیون آب مصرفی در صرفه جویی این ماده حیاتی نیز اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.