رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: سه بهله دلیجه و شش بهله پرنده شکاری سارگپه پس از مداوا در شهرستان‌های گرمی و مشگین شهر رهاسازی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا رحیمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: یک بهله سارگپه با همکاری عوامل انتظامی و قضایی شهرستان از یک فرد متخلف که تصویر این گونه را برای فروش، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود ضبط و در اختیار این اداره قرار داده شد.

او افزود: دو بهله دلیجه توسط کارکنان اداره آتش نشانی و یک بهله دلیجه نیز توسط شهروندان دوستدار حیات وحش تحویل این اداره شده بود که پس از تیمار و اطمینان از توانایی پرواز، در طبیعت شهرستان گرمی رهاسازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر نیز گفت: در پی گزارشات مردمی در خصوص نگهداری تعدادی پرنده شکاری در یکی از روستا‌های شهرستان مشگین شهر، یگان حفاظت محیط زیست با اخذ دستور مقام قضایی و هماهنگی ماموران نیروی انتظامی به محل اعزام شدند.

یوسف محمدی افزود: در بازرسی از خانه این فرد متخلف ۵ بهله پرنده شکاری از نوع سارگپه کشف و به اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر منتقل شد.

او بیان داشت: این پرندگان پس از سیر مراحل قانونی و اخذ ضرر و زیان وارده به مبلغ ۱۵ میلیون ریال در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

سارگپه و دلیجه در فهرست پرندگان حمایت شده قرار دارند و دارای ارزش حفاظتی هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.