مدیر خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: میزان خسارت وارده به محصولات زراعی و باغی استان ۴۳۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

تهرانی مدیر خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،گفت: پیش بینی می‌شود در محصولات زراعی ناشی از خشکسالی ۱۸۰ میلیارد ریال و در محصولات باغی ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده باشد که ممکن است تغییر کند.

وی افزود: در محصولات گندم دیم ۸۰ تا ۹۰ درصد خسارت وارد شده، اما میزان خسارت در محصولات آبی پایین‌تر بوده است.

تهرانی افزود: محصولات بادام، زردآلو، شلیل و هلو دچار خسارت‌های صد در صدی شده اند.

وی اضافه کرد: در محصولاتی مانند گردو و انگور که خسارت کامل ندیده اند منتظر برداشت محصول برای تعیین خسارت هستیم.

تهرانی درباره خسارت وارد شده به محصول زیتون ناشی از باد گرم هم گفت: در حال کار کارشناسی برای تعیین خسارت هستیم که سعی می‌شود تا پایان شهریور ماه انجام شود.

مدیر خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: در برخی از محصولات که خسارت ۱۰۰ درصدی وارد شده برآورد خسارت انجام شده است، اما در برخی از محصولات منتظر برداشت کامل محصول هستیم.

تهرانی مدیر خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: تا کنون بخش کمی از خسارت محصول گندم دیم ناشی از خشکسالی پرداخت شده و تا یک ماه آینده بخش اصلی آن به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: خسارت‌های وارد شده ناشی از سرمازدگی و خشکسالی و باد گرم به محصولات تا پایان اعتبار بیمه نامه پرداخت می‌شود.

به گفته تهرانی، در برخی از محصولاتی که خسارت ۱۰۰ در صدی وارد شده پرداخت خسارت مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تا یک ماه آینده واریز می‌شود.

مدیر خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: محصولاتی که وابسته به کانال آب هستند کار‌های کارشناسی و محاسبه خسارت انجام شده است و به دنبال برخی از مجوز‌ها هستیم که تا پایان مردادماه انجام می‌شود.

به گفته مدیر خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، خسارت‌ها تا پیش از شروع فصل جدید کشت، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار