سلطانی گفت:تمام شاخص‌های بیماری کرونا نسبت به هفته گذشته در قم صد درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از مرکز بهداشت قم،محمدتقی سلطانی، مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت قم با اشاره به  افزایش ۱۰۰ درصدی شاخص‌های بیماری کرونا در قم نسبت به هفته گذشته گفت: میزان بستری هفتگی در استان  به ۶۵۸ نفر و تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز ۹ گانه جامع سلامت به سه هزار و ۲۵۷ نفر  افزایش پیدا کرده است.

او اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۴۰ بیمار در یک هفته شناسایی شده اند که افزایش صددرصدی دارد و درصد مثبت بودن تست‌های پی سی آر ۵۸ درصد شده که آمار بالایی برای استان است.


مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت قم  عنوان کرد:مناطق قرمز شهر از ۱۲ منطقه در هفته گذشته به ۲۱ منطقه در این هفته  افزایش یافته که شهروندان باید آگاه باشند هرگونه تجمع از جمله دورهمی‌های خانوادگی، کانون خطر و آلودگی است.


سلطانی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: مراکز واکسیناسیون کرونای  استان در روز‌های تعطیل از ساعت ۰۸:۳۰ صبح تا ۲۰ شب برای تزریق واکسن فعال است.


او افزود: مرکز شماره یک واقع در میدان روح‌الله جنب دانشکده بهداشت، مرکز شماره چهار در محل نمایشگاه‌های دائمی واقع در خیابان خاکفرج، مرکز شماره پنج واقع در مصلای قدس و مرکز خودرویی نیز در پارکینگ مصلا واقع در رودخانه (از ساعت ۱۸ تا ۲۱) فعال است.


او تاکید کرد: از همه همشهریان تقاضا دارم قبل از مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون نسبت به دریافت نوبت از سامانه واکسیناسیون کرونا به نشانی salamat.gov.ir اقدام کنند تا ازدحام جمعیت رخ ندهد و سلامتی افراد به خطر نیفتد.


سلطانی با بیان این‌که کاهش میزان بستری، شدت بیماری و مرگ‌ومیر هدف واکسیناسیون کروناست، گفت: افرادی که واکسن دریافت می‌کنند همچنان در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.


او با بیان این‌که در حال حاضر گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال می‌توانند برای واکسیناسیون مراجعه کنند، اضافه کرد: تا روز دوشنبه همین هفته ، ۶۶ هزار و ۱۱۵ نفر دوز اول و ۲۶ هزار و ۲۵۸ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که در مجموع ۹۲ هزار و ۳۷۱ دوز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است.


او ادامه داد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۸۸ دوز مربوط به واکسن ایرانی برکت است که نشان‌دهنده استقبال بالای شهروندان از واکسن ایرانی است و امیدواریم روند مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن همچنان ادامه داشته باشد.


به گفته کارشناس مرکز بهداشت قم، در حال حاضر واکسن سینوفارم و برکت در پایگاه‌های تزریق واکسن استان موجود است و کمبودی در تعداد واکسن وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار