برداشت بیش از ۱۷ هزار کیلو گرم هندوانه از اراضی پلدشت

سرپرست جهاد کشاورزی پلدشت گفت: پیش بینی می‌شود از اراضی زیر کشت هندوانه بیش از ۱۷ هزار کیلوگرم برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سلیم زاده سرپرست جهاد کشاورزی پلدشت با اشاره به اینکه، پیش‌بینی می‌شود ۱۷ هزارو ۵۰۰ کیلو گرم هندوانه در شهرستان تولید داشته باشیم، افزود: برداشت هندوانه در این شهرستان از نیمه دوم تیر ماه آغاز و تا یک ماه ادامه دارد و این شهرستان سالانه با داشتن بیش از ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت هندوانه به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات جالیزی در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه تمامی محصول هندوانه در پلدشت به صورت طیف نواری آبیاری انجام می‌شود، افزود: آبیاری در این شهرستان قبل از اجرای طرح یاد شده به صورت سنتی بود و در هر ۱۵ ساعت یک یکبار آبیاری می‌شد، ولی الان در هر ۶ ساعت ۱۰ هکتار زمین آبیاری می‌شود.

وی با تاکید براینکه، در روش آبیاری به روش طیف حدود ۶۵ درصد در هر یک در مصرف آب صرفه جویی می‌شود، افزود: ۱۰۰ درصد اراضی شهرستان که در زمینه تولید هندوانه مشغول هستند که سیستم آبیاری نوار طیف مجهز است و بخش از این اراضی به صورت نشایی کشف شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی پلدشت با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۳۵۰ هکتار زیر کشت هندوانه رفته است افزود: میانگین عملکرد ۵۰ تن در هر هکتار است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.