وزارت دفاع آمریکا مدعی شد هدف حضور نظامی این کشور در عراق، بقای دائمی نبوده است و سرنوشت حضور نظامیان در گفت‌وگو با شرکای عراقی مشخص خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که هدف این کشور از حضور نظامی در عراق، بقای دائمی نبوده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: از یک هیئت عراقی به عنوان بخشی از گفت‌وگو‌های راهبردی مستمر بین دو کشور میزبانی خواهیم کرد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: حضور نظامی آمریکا در عراق، با شرکای عراقی در دست بررسی است. هدف مأموریت ما در عراق که بر داعش تمرکز داشت، این نبوده است که دائمی باشد.

این بیانیه می‌افزاید: سرنوشت حضور نظامی ما در عراق، در گفت‌وگو با شرکای عراقی مشخص خواهد شد. به گفت‌وگو‌های خود با شرکای عراقی برای حضور نظامی در عراق در چارچوب خدمت به منافع آمریکا ادامه می‌دهیم.

گفت‌وگو‌های راهبردی میان آمریکا و دولت عراق در حالی از ماه‌ها پیش در جریان است که به‌دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، در سال ۹۸، پارلمان عراق حضور نظامی آمریکا در این کشور را علیه امنیت ملی خود برشمرد و قانون اخراج نیرو‌های آن از عراق را تصویب کرد.

در حالی که گروه‌های مقاومت در عراق گفت‌وگو‌های راهبردی با آمریکا در موضوع خروج نیروهای تروریست آمریکایی از این کشور را نتیجه‌بخش نمی‌دانند، قرار است طی روز‌های آتی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور، به آمریکا سفر و درخصوص این موضوع و روابط دو جانبه، با مقامات آمریکایی گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
حالا بزار برسی می شد و چند سال سر این موضوع بحث مشد و بعد آمریکا دبه در می آورد و با خروج و بعد مذاکرات و ندامت و و و ، بعد فرتی مجلس عراق اخراج مهمانان گرامی را تصویب می کرد ، چه عجله ای بود آخر ، خودشونو یخ رو آتش کردند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۳:۱۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
خارج شدن سمبل سازی شده سیاسانه موذیانه بدرد نمی خورد که تمامی افراد نفوزیشون در ادارات و دولت عراق وجود داشته باشند کلا باید از صفر تا صد دولت و ادارات کشور عراق یک دست عراق اسلامی شوند نه عراقیهای جیره خوران نوکران آمریکایی دست نشانده های آمریکایی غیر از اینکه ارتش فاشیست تروریست اشغالگران آمریکایی و همپیمانانشون باید کشور عراق را ترک کنند باید عوامل نفوذی دستنشاندهاشون در دولت و ادارات عراق هم باید برکنار و اخراج شوند در کشور افغانستان هم باید به همین گونه عمل کنند نه اینکه در ظاهر کشور افغانستان و عراق را ترک کنند ولی در باطن همه دستنشاندهای آمریکایهای خبیث در دولت و ادارات افغانستان و عراق باشند مومنین مسلمین حزب الله تیزبین و باهوش و خردمند هستند و متوجه می شوند که دارید سرشون شیره می مالید نفهم و خر خودتون هستید ای آمریکایهای اشغالگران تروریست باید کلا از صفر تا صدتون از سر تا سر جهان اسلام جمع کنید و فرار را بر قرار ترجیح دهید چونکه اگر غیر این عمل کنید تک تک عوامل نفوذیهاتون در دولت و ادارات در عراق و افغانستان شناسایی و نابود خواهند شد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
اح سنت ، حالا اگر سنت هم نبود دلار و یورو هم قبول می کنید؟
آخرین اخبار