معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۸۰درصد از افراد بالای ۷۰سال و نیمی از افراد ۶۰ تا ۶۹ سال در استان علیه کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون ۸۰درصد از افراد بالای ۷۰سال، ۵۸درصد از افرادی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۴۳درصد از افراد بین ۶۰ تا ۶۵ سال واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی افزود: با توجه به روند واکسیناسیون روند بستری افراد سالمند کم شده است و شاهد درگیری جوانان به کرونا هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در شبانه روز گذشته تست کرونا ۴۴۳نفر در استان مثبت شد و یک نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخت.

رحمانی افزود: ۹۹نفر هم در شبانه روز گذشته با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۸۰نفر رسیده است.

رحمانی گفت: برای مقابله با کرونا همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توصیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه همه شهرستان‌های استان قرمز است احتمال ۹۰درصد محدودیت‌های کرونایی تمدید شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: نماز جمعه‌های استان هم در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان محدود برگزار خواهد شد.

رحمانی با اشاره به راه اندازی دو مرکز جدید واکسیناسیون کرونا در شهر قزوین گفت: برای راه اندازی دو مرکز واکسیناسیون در الوند و محمدیه هم با فرماندار شهرستان البرز گفتگو و دو ورزشگاه برای این مراکز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: واکسیناسیون افراد بالای ۵۰سال برای استان‌های پر خطر انجام می‌شود و در استان قزوین هم اگر واکسیناسیون ۶۰سال به بالا‌ها به ۸۰درصد برسد ثبت نام این گروهی سنی نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار