معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون بیش از ۱۲ درصد جمعیت استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر باز هم اوج گیری اپیدمی ویروس کرونا در استان را شاهد هستیم، گفت: انتظار داریم این خیز تا ۲ هفته آینده همچنان در گیلان فعال باشد.

او افزود: با افزایش موارد سرپایی و بستری مبتلایان به کرونا به این شاخص رسیده ایم که همواره به دنبال افزایش دورهمی ها، تجمع‌ها و مسافرت ها، افزایش بستری‌ها در بیمارستان‌های استان گیلان رخ می‌دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اجرای واکسیناسیون کرونا در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۳۵۳ هزار دوز واکسن به مردم استان تزریق شده که ۱۲.۵ درصد جمعیت گیلان را شامل می‌شود.

حیدرزاده ادامه داد: روزانه ۱۵ هزار دوز واکسن در پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون و مراکز بهداشت روستایی و سیار در گیلان انجام می شود که در صورت اختصاص بیشتر واکسن به استان، این رقم تا ۲۰ هزار دوز روزانه خواهد رسید.

او با اشاره به کاستی‌های نظام سلامت در استان گیلان گفت: کامل نبودن همه اجزای تیم سلامت، بهره نبردن کامل از ظرفیت شبکه‌های بهداشت به ویژه در ارائه آموزش‌های لازم از سوی بهورزان و سفیران سلامت و کامل نبودن همراهی دستگاه‌های حاکمیتی در تعطیلی مشاغل پرخطر در شهر‌های با وضعیت قرمز از جمله این نقایص است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: برای کنترل اپیدمی در استان باید همکاری جدی بخش حاکمیتی در کنار دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان وجود داشته باشد و اقداماتی مانند ممانعت از ورود مسافران و تعطیلی مشاغل پرخطر اجرایی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.