یک استاد دانشگاه گفت: پیشرفت و رفع مشکلات خوزستان، در گرو بکارگیری مدیران لایق و توانمند بومی در استان و فراتر از آن است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی عبادنسب استاد دانشگاه هندیجان گفت: استان رنج دیده و درمند خوزستان، به شدت نیازمند مدیران بومی، متعهد، دلسوز و توانمندی است که پیگیر و دنبال مصالح و حقوق حقه مردم استان شان باشند، نه مدیران نالایقی که فقط به دنبال راضی کردن دولتمردان بالا دست خود و حفظ کردن صندلی یا تأمین منافع حزب و جناح سیاسی خود هستند و اصلا به منافع و مصالح مردم توجهی ندارند.

او افزود: علاوه براین می‌بایست در رده‌های بالای مدیریتی کشور یعنی در سطح وزرا و معاونان و مشاوران ریاست جمهوری و شورای امنیت ملی نیز، از نیرو‌های توانمند و لایق خوزستانی استفاده شود تا بتوانند در رده‌های بالای حکومتی با مدیران دیگر استان‌ها رقابت کرده و در سیستم چانه زنی فعلی کشور از حقوق مردم خوزستان دفاع کنند.

عباد نسب بیان کرد: این سیاست درست نیست که مدیران رده بالا حکومتی تنها از چند استان خاص باشند و با توجه به اینکه قدرت چانه زنی و نفوذشان بیشتر است، به راحتی، عمده‌ی منافع کشور را برای استان‌های خود مطرح و اخذ نمایند!

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اگر مدیرانی بومی، دلسوز، متعهد، و توانمند، به هر دلیل برای استان خوزستان انتخاب نشوند و چند نیروی لایق و توانمند استان، در رده‌های بالا حکومت منصوب نگردند، نابسامانی‌ها و معضلات، کماکان، به همین شکل باقی خواهد ماند، و بدون شک، نتیجه این خواهد شد که مشکلات و نابسامانی‌های استان خوزستان روی تمام کشور، تأثیر منفی خواهد گذاشت و پیامد‌های ناگواری درپی خواهد داشت.

علی عباد نسب گفت: با توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب، که همواره پیگیر گسترش عدالت و پرهیز از هرگونه تبعیض و بی عدالتی در کشور هستند، اگر در شورای امنیت ملی در دوره‌های قبل با توجه به تجربیات تلخ دوران جنگ و اشغالِ برخی از مناطق مرزی دیگر مثل سیتان و بلوچستان و کردستان و گلستان..، مصوباتی وجود دارد که مانع پیشرفت و برخورداری استان خوزستان و مناطق مرزی فوق الذکر است، باید ملغی گردند.

او ادامه داد: باید با دید متفاوت و بهتری به استان خوزستان و دیگر مناطق مرزی و ظرفیت‌های آن‌ها توجه شده و در شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، لوایحی اتخاذ و مصوب گردد که منافع مردم خوزستان و دیگر مناطق محروم مرزی را تامین کرده و رفاه نسبی را برای مردم رنج دیده به دنبال داشته باشد تا عدالت نسبی برقرار گشته و بخشی از محرومیت‌های قبل جبران شده و مردم استان احساس نکنند که سرمایه‌های استانشان در استان‌های دیگر هزینه می‌شود و خودشان از کمترین امکانات رفاهی بی بهره مانده اند و این امر باعث سرخوردگی و اعتراضات مستمر آن‌ها و سوء استفاده گروه‌های تجزیه طلب نشود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
استاندار فقط فقط مقتدایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
شما اگر خیلی راست میگید مدیران لایق کشوری انتخاب کنید که الان سه روزه اهواز اینترنت همراه قطع و کسی پاسخگو نیست.