مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: کاهش ساعات کاری ادارات درکردستان باعث شده روزانه بین هفت تا ۹ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به تغییر ساعات کار ادارات از ۷ صبح تا ۱۳ ظهر اشاره کرد و گفت: با تعطیلی ادارات و کاهش ساعات کاری در ایام هفته روزانه بین ۷ تا ۹ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی می‌شود.

لهونیان افزود: اگرچه در ظاهر صرفه جویی ۹ مگاواتی در روز عدد کمی به نظر می‌رسد، ولی همین میزان، برق ۲ محله بزرگ یک شهر بزرگ را تامین می‌کند.

او اظهار داشت: تعطیلی پنجشنبه‌ها، کاهش ساعت کاری ادارات و خاموشی مراکز تجاری و تفریحی می‌تواند باز هم به روند کاهش خاموشی‌ها کمک کند چرا که روز‌های آینده گرمتر می‌شود و ممکن است بازهم در روند خاموشی تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان این که رصد و کنترل مشترکان برق بصورت روزانه انجام می‌شود؛ افزود: کمتر از ۱۵ درصد از مشترکان استان پرمصرف هستند که آن‌ها اخطار قطع بار دریافت می‌کنند.

لهونیان یادآور شد: در صورتی که هر مشترک روزانه ۶۰ تا ۸۰ وات در مصرف برق صرفه‌جویی کند، نیازی به اعمال خاموشی در طول شبانه‌روز نیست.

او با بیان اینکه حدود ۲ هفته است که خاموشی‌ها در استان تا حدود زیادی کاهش یافته است، ادامه داد: با توجه به تداوم گرمای هوا و عدم رعایت برخی مشترکان برنامه خاموشی تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.