امام جمعه شهرکرد گفت: غدیر از موضوعات مهم جامعه اسلامی است و باید این فرهنگ باعظمت را با محتوای کامل خود به نسل‌های بعد منتقل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه غدیر یک جریان زنده و پویا است، بر تبدیل فرهنگ غدیر به گفتمان حاکم در جامعه و انتقال آن به نسل‌های آینده تاکید کرد.

او با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم اظهار داشت: غدیر از موضوعات مهم جامعه اسلامی است و باید این فرهنگ باعظمت را با محتوای کامل خود به نسل‌های بعد منتقل کرد.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص واقعه غدیر، اضافه کرد: وجود امام علی (ع) است که به غدیر عظمت بخشیده است و باید پیام این واقعه به خوبی تبیین و تشریح شود.

او، هدف واقعه غدیر را حیات بخشیدن به بشریت و زنده کردن جهان بشری دانست و گفت: نباید غدیر را به یک جشن تنزل دهیم بلکه باید آن را با محتوای کامل خود درک کرده و به گفتمان حاکم تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷، افزود: منافقان که تصور می‌کردند ایران پس از قطعنامه ۵۹۸ از آمادگی لازم برخوردار نیست و توانایی مقابله با توطئه‌ها را ندارد به مرز‌های کشور و استان کرمانشاه حمله کردند و جنایات وحشیانه‌ای را مرتکب شدند که در نهایت با حضور رزمندگان اسلام ناکام ماندند و حدود ۲ هزار از عوامل منافقین در منطقه کشته شد.

او خاطرنشان کرد: اگر چه آن حادثه گذشت، اما مهم این است که منافقین همچنان تحت حمایت آمریکا و اروپا و حکومت‌های مرتجع منطقه از جمله سعودی‌ها قرار دارند و امروز رد پای آن‌ها را در کشته‌سازی‌های خوزستان شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها به اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنج مرداد اشاره کرد و گفت: این نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی به دستور امام خمینی (ره) اقامه شد تا از این طریق حکم پروردگار در جامعه اسلامی اجرا شود.

او ادامه داد: اقامه نماز جمعه در طول تاریخ با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است چرا که یک امر حکومتی است و در زمان‌هایی که حکومت طاغوت حاکم بود در روند اقامه آن مانع‌تراشی می‌شد، اما هیچ یک از این موانع باعث نشد تا جایگاه نماز جمعه تضعیف شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام همچنین با تبریک میلاد امام هادی (ع)، زیارت جامعه کبیره را از بزرگترین میراث‌های این امام بزرگوار عنوان کرد و افزود: این زیارت مجرب بوده و برای رفع گرفتاری‌ها بسیار توصیه شده است.

او در پایان به اجرای طرح تقویت مبانی دینی در شهرکرد نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به شرایط شیوع کرونا مرحله به مرحله و در فضای باز برگزار می‌شود و امید می‌رود با حضور مردم و علاقه‌مندان، این برنامه تقویت شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: نماز جمعه ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار