آیت الله شاهچراغی گفت: حمایت همه جانبه مردم از رئیس جمهورمنتخب و انتخاب وزرای انقلابی و خدمتگزار مهمترین راهکار برون رفت از مشکلات و مسائل روز کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان درخطبه‌های نماز جمعه سمنان با بیان اینکه روز ۱۲ مرداد آئین تنفیذ و روز ۱۴ مرداد آئین تحلیف رئیس جمهوری جدید انجام خواهد شد تاکید کرد: با آغاز بکار دولت جدید مردم و گروه‌های مختلف سیاسی باید با پشتیبانی کامل از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شرایط انتخاب و معرفی کابینه و اقدام برای رفع مشکلات را فراهم کنند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی تاکید کرد : اما باید در نظر داشت مطالبه گری منصفانه و واقع بینانه انجام گیرد چرا که رسیدگی به بسیاری از مسائل کشور بخصوص موضوع معیشت و اقتصاد زمان بر است و باید به تیم دولت جدید فرصت تصمیم گیری و اقدام داد.

آیت الله شاهچراغی موضوع بی آبی خوزستان و نارضایتی مردم این استان را یاد آور شد و گفت: خوزستان بعنوان خط مقدم دفاع مقدس و زادگاه و خاستگاه رزمندگان و فرماندهان رشید دوران جنگ تحمیلی نیاز به رسیدگی فوری به خواسته‌های بحق مردم دارد و برخی بی تدبیری‌ها و مدیریت‌های نادرست در بخش تامین آب این مشکلات را پدید آورده است.

وی همچنین به موج سواری خصمانه و خائنانه استکبار جهانی و دشمنان ایران اسلامی بر اعتراض‌های مردمی خوزستان اشاره و تاکید کرد: مردم خوزستان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند برخی عناصر ضد انقلاب و منحرف منطقه از درخواست‌های اصلی آن‌ها برای خدشه وارد کردن به نظام و انقلاب سوء استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه سمنان پنجم مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد و شکست تاریخی منافقان آمریکایی در اواخر دوران دفاع مقدس را خاطرنشان کرد و گفت: رزمندگان استان سمنان هم با دلاورمردی در این عملیات جلوی پیشروی نیرو‌های منافقین را در تنگه چهار زبر گرفتند و شهدای زیادی در این عملیات پیروزمندانه تقدیم کردند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی نهاد نماز جمعه را یکی از نهاد‌های انقلابی ارزشمند و اثر گذار انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره با ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی در تهران حفظ و پاسداری از این سنگر را به مردم و مسئولان توصیه کرد.

امام جمعه سمنان با تبریک دهه ولایت و تشریح احدایث و روایتی در خصوص جایگاه والای حضرت امام علی (ع) گفت: عید سعید غدیر خم بعنوان یکی از بارزترین اعیاد شیعیان از روز‌های بزرگی است که باید همه با اقدامات فرهنگی متناسب با شرایط کرونا برای بزرگداشت آن تلاش کنند.

انتهای یپام / گ

برچسب ها: نماز جمعه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.