حسینی گفت: روزه گرفتن و قربانی کردن دردهه اول ماه ذی‌الحجه ، سعادت دنیا و آخرت را بدنبال دارد و به نوعی جهاد در راه خدا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تبریک عید قربان اظهار داشت: قربانی کردن و احیای سنت ابراهیمی و پیامبر(ص) موجب عزت و سربلندی در روز قیامت است و امت اسلامی باید شکرگزار باشند که صاحب اعیاد بزرگی مانند قربان و رمضان شده‌اند و همواره باید به مسلمان بودن خود افتخار کنند.

حسینی به برکات عید قربان و ایام حج اشاره کرد و گفت: روزه گرفتن در ۹ روز اول ماه ذی‌الحجه و قربانی کردن، سعادت دنیا و آخرت را بدنبال دارد و به نوعی جهاد در راه خدا است.

او چنین اعمالی را موجب عاقبت بخیری مسلمانان خواند و اذعان داشت: مسلمانان دو بار، یکی در ماه رمضان و دوم در ایام حج مهمان خداوند می‌شوند و هیچ کس مانند خداوند توان مهمان‌پذیری ندارد چرا که خیر و برکت و عزت به مهمانانش می‌دهد.

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه دستگیری از تهیدستان، کاری بسیار ارزشمند و مورد تاکید پروردگار است، گفت: خیرین و توانمندان کردستانی مانند همیشه به فکر ضعیف و فقرا باشند و از کمک به آنان غفلت نکنند.

حسینی اظهار داشت: خداوند متعال بارها در قرآن، بر لزوم کمک به فقرا و نیازمندان تاکید کرده است و همه باید برای دستگیری از افراد تهیدست قدم برداریم و در این کار خداپسندانه مشارکت داشته باشیم.
او با اشاره به اینکه فقر موجب گسترش فساد در جامعه می‌شود، اضافه کرد: به عنوان انسان مسلمان باید نسبت به هم نوعان خود احساس مسئولیت کنیم، چراکه می‌توان با کمک به اقشار ضعیف، ضمن جلب رضایت پرورگار، مانع از گسترش آسیب‌های اجتماعی شد.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه خداوند همواره شکرپذیر بوده و پاداش شکرگزاران را می دهد و به نیت واقعی هر کسی آگاه است، گفت : قرائت قرآن، دوری از حرام خوری، تلف نکردن عمر و زمان، سحرخیزی و هم نشینی با صالحان، موجب نورانی شدن قلب انسان مسلمان و زندگی همراه با سعادت می‌شود.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.