لازمه اشتغال جوانان کسب مهارت آموزی است

امام جمعه کوهبنان گفت:کسانی که بدنبال اشتغال و کسب روزی حلال هستند خصوصا قشر جوان باید به دنبال مهارت آموزی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت مسائل بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: پنجم مرداد سالگرد اقامه اولین نماز جمعه به فرمان بنیان گذار کبیر انقلاب است باید قدر نماز جمعه که از برکات نظام است بدانیم.

او با استناد به کلام نبی مکرم اسلام (ص) افزود: نماز جمعه را خدا برای تمام کسانی که اهل دین هستند واجب کرده نمازی که به صورت جمعی برگزار می‌شود لذا کسانی که عذری ندارند واجب است در این فریضه شرکت کنند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: کسی که نماز جمعه را ترک کند یا سبک بشمارد برکت از زندگی او رخت بر می‌بندد از مصادیق مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و از راه‌های مقابله با فرهنگ غرب حضور در نماز جمعه است.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: اگر کسی در نماز جمعه شرکت نکند نماز‌های دیگر او، حج، صدقه و نذورات او ارزشی ندارد در حالی که نماز جمعه دریچه دلگشایی به سوی معنویت است.

خطیب جمعه کوهبنان تاکید کرد: در موسم حج قرار داریم امیدواریم با ریشه کن شدن کرونا شاهد برگزاری مراسم حج باشیم عربستان همواره بر علیه مسلمانان آتش افروزی می‌کند اگر همین هزینه برای واکسیناسیون انجام می‌شد بسیار ارزشمند بود.

او با استناد به بیانات مقام معظم رهبری افزود:برای ساخت آینده تنها راه گفتمان مقاومت است آمریکا در افغانستان حقیر شد و مجبور به ترک این کشور شد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: ولادت امام هادی (ع) در نیمه ماه ذی الحجه را در پیش داریم آن حضرت فرمود کسی که از خدا بترسد و تقوای الهی داشته باشد مردم از او می‌ترسند.

او تاکید کرد: روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در پیش داریم کسانی که بدنبال اشتغال و کسب روزی حلال هستند خصوصا قشر جوان باید به دنبال مهارت آموزی باشند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: در آستانه عید غدیر بزرگ‌ترین و مهمترین عید و در دهه ولایت و امامت قرار داریم در این روز اعمالی وارد شده که روزه داری، اطعام دادن، عقد اخوت، آراستگی و پوشیدن لباس پاکیزه، تکریم سادات، برگزاری جشن، صله رحم، صدقه دادن، ذکر صلوات بر پیامبر و اهلبیت، زیارت امام حسین (ع) از جمله آن‌ها هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار