مدیرکل هواشناسی استان سمنان برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از پدیده های جوی در این استان هشدار زرد هواشناسی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان  گفت : بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، تا روز سه شنبه پنجم مرداد ماه در استان سمنان ، رگبار ، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش دید افقی، در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود : رگبار ورعدوبرق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان رخ خواهد داد و وزش باد شدید و گرد و خاک نیز در غالب نقاط به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش بینی می شود.

مصطفوی گفت : این پدیده های جوی سبب می شود احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل بارش‌های رگباری و شرایط فصلی و خسارات ناشی از باد افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد : در این مدت لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها ، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، پرهیز ازکوهنوردی و صعود به ارتفاعات ، تردد نکردن در جنگل و توقف نکردن در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگل‌ها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل آتش توصیه می شود.

انتهای پیام/  گ

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.