نجفی گفت: به مناسبت دومین سالیاد درگذشت هنرمند محمدصابر صابر مراسم حضوری نویسی خوشنویسان سنندجی در پارک مشاهیرکورد در آبیدر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سرکه‌وت نجفی معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج اظهار داشت: مراسم حضوری نویسی خوشنویسان سنندجی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان برگزار می‌شود.

نجفی گفت: استاد محمدصابر صابر هنرمند خوشنویس اهل کردستان و از موسسان انجمن خوشنویسان بود که سال ها عمر گرانبهای خود را صرف ترویج و آموزش هنر خوش نویسی نمود.

او افزود: تعلیم هنر خوشنویسی در انجمن خوشنویسان در طول سالیان متمادی، تدریس در رشته‌های مختلف هنری، تربیت صد‌ها هنرمند خوشنویس در سطح ممتاز و فوق ممتاز حاصل سال‌ها تلاش استاد صابر می باشد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: در کنگره مشاهیر کورد که تیر ماه سال ۹۸ برگزار شد از این استاد عالی رتبه تجلیل به عمل آمد و نشان درجه یک هنری به وی اعطا شد.

نجفی گفت: مراسم حضوری نویسی امروز عصر ۲ مرداد ماه سال‌جاری از ساعت ۱۹ در پارک مشاهیر کورد برگزار می‌شود و از تمامی هنرمندان و علاقمندان به هنر خوشنویسی دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت نمایند.

استاد فرهیخته محمدصابر صابر از هنرمندان برجسته کرد در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود و در ۲۵ تیر ماه سال ۹۸ در سن ۷۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: خوشنویسی ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.