شاید المپیک توکیو آخرین حضور رشته وزنه برداری در بازی‌های المپیک باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فساد‌ گسترده اخیر در رشته وزنه برداری باعث شده است این رشته در آستانه حذف از بازی‌های المپیک قرار بگیرد و شاید المپیک توکیو آخرین حضور رشته وزنه برداری در معتبرترین صحنه ورزشی جهان باشد.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) امسال چندین هشدار جدی به فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) داده است که این ورزش و روش اداره آن را پاکسازی کنید؛ وگرنه از بازی‌های المپیک حذف خواهید شد.

در این گزارش قصد داریم از منظر آمار و ارقام نگاهی به وزنه برداری المپیک توکیو داشته باشیم.

لاشا تالاخادزه، وزنه بردار دسته فوق سنگین گرجستانی با ۴۸۵ کیلوگرم رکورد مجموع را در اختیار دارد. بسیاری از طرفداران وزنه برداری انتظار دارند رکورد ۴۸۵ کیلوگرم تالاخادزه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شکسته شود.

چین در این قرن در هر یک از مسابقات المپیک ۵ مدال طلا کسب کرده است. آن‌ها انتظار دارند که در توکیو از این عدد عبور کنند.

آمریکا به همراه چین با حداکثر سهمیه یعنی ۸ وزنه بردار به المپیک توکیو آمده است.

پس از آخرین دوره بازی‌های المپیک (۲۰۱۶ ریو)، ۱۳۰۰۰ نفر به عضویت وزنه برداری ایالات متحده درآمده اند. عملکرد خوب در توکیو، مطمئناً به افزایش این تعداد کمک خواهد کرد.

از آخرین باری که بریتانیا موفق شده است در مسابقات وزنه برداری المپیک مدال کسب کند، ۳۷ سال گذشته است؛ انتظاری طولانی که شاید در توکیو به پایان برسد.

دیکا توئا، وزنه بردار زن پاپوآ گینه نو پس از گذشت ۲۱ سال از آخرین حضورش در المپیک، بار دیگر به صحنه آمده است.

۱۱۵ سهمیه المپیک در رشته وزنه برداری به دلیل تخلف دوپینگ از بین رفته است.

در ۱۸ ماه گذشته وزنه برداری شاهد رسوایی‌های تکان دهنده فساد بود که مثل همیشه ریشه در دوپینگ داشت و بسیار ناراحت کننده خواهد بود اگر توکیو ۲۰۲۰ آخرین حضور وزنه برداری در المپیک باشد.

ایالات متحده، اکوادور، ایتالیا و البته چین از جمله کشور‌هایی هستند که دارای بیشترین وزنه برداران جوان هستند.

کلمبیا، ترکیه و مولداوی کشور‌هایی هستند که سهمیه خود را از دست داده اند، اما در حال حاضر چشم به المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارند.

برخی از وزنه برداران حاضر در توکیو مربوط به کشور‌هایی هستند که سابقه جدید یا حتی قدیمی در این ورزش ندارند. برای نینا استرککس از بلژیک، انزو کوورگه از هلند، امیلی کمپبل از انگلیس و طلحه طالب از پاکستان این می‌تواند شروع خاصی باشد.

بعد از بازی‌های توکیو، IOC در مورد آینده وزنه برداری تصمیم گیری خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار