معاون اول قوه قضائیه گفت: در برخی زمان‌ها قوه قضائیه را مانع آزادی مشروع مردم معرفی می‌کنند در صورتی که کار قوه قضائیه تامین این آزادی مشروع برای مردم است.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری گلستان گفت: خدا را شاکریم برای این نعمت که رهبر انقلاب برای دومین بار فرزندی از قوه قضائیه را به عنوان رئیس این قوه انتخاب کردند، ابتدا حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به مدت ۲ سال و حالا حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه منصوب شدند.

او افزود: رهبر معظم انقلاب در حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ۶ مورد را برای نقشه راه ترسیم کردند که یکی از مهمترین آن‌ها ادامه رویکرد تحولی در قوه قضاییه است.

مصدق ادامه داد: مبدا سند تحول برنامه‌ای بود که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ابتدای شروع به کار خود تقدیم رهبری کرده بودند.

او افزود: یکی از موارد مهم در قوه قضاییه داشتن سیاست جنایی است چرا که ما در این ۴۰ سال عمده مجازات ما حبس بوده و در تحول گروهی مشخص شدند تا برای این سیاست جنایی قوانینی مبتنی بر فقه اسلامی بنویسند.

مصدق ادامه داد: احیای حقوق عامه و تامین آزادی مشروع دو مورد مهم دیگری است که رهبری در حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خواستار تحقق آن بودند.

او افزود: در برخی زمان‌ها قوه قضائیه را مانع آزادی مشروع مردم معرفی می‌کنند در صورتی که کار قوه قضائیه تامین این آزادی مشروع برای مردم است.

هادی حق شناس استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز گلستان دو عضو مهم در شورای تامین هستند که اگر حضوری موثر نداشته نباشند در استان با چالش‌های متعددی رو به رومی شویم.

او افزود: در استان گلستان به لحاظ فضای زندان محدودیت زیادی داریم و زندان گنبد کاووس شبیه به زندان نیست و شبیه ورزشگاه است.

حق شناس گفت: تهرانی‌ها فکر می‌کنند گلستان استان پر آبی است، اما ما حدود ۳۰۰ هزار هکتار بیابان داریم و در حال حاضر ۷۰ روستای گلستان آب ندارد و در ۱۷۰ روستای استان با تنش آبی رو به رو هستیم.

او ادامه داد: در رابطه با موضوع آب در گلستان طی این سال‌ها قصوری در تمام سنوات گذشته رخ داده است در حال حاضر شدی در حال ساخت است تا مشکل آب شرب گرگان برطرف شود.

حق شناس گفت: گلستان، استان مستعدی برای بروز چالش‌های مختلف است، اما اینکه چنین اتفاقی در استان رخ نمی‌دهد و چالش‌ها ملی نمی‌شود نباید از آن رفع مسئولیت کنیم.

هادی هاشمیان رئیس کل سابق دادگستری گلستان گفت: از مردم صبور استان گلستان که به فرموده رهبر معظم انقلاب استان وحدت است در طول این سال‌ها تشکر می‌کنم چرا که با کمک همین وحدت برای پیشبرد اهداف دستگاه قضایی و حل و فصل مسالمت آمیز تلاش کردیم.

او افزود: همه اقدامات و موفقیت‌های دادگستری استان مرهون تلاش همکاران دستگاه قضایی و تعامل و همکاری مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان است.

هاشمیان گفت: کاهش جمعیت کیفری، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، افزایش فضای اداری، مجازات‌های جایگزین حبس، الکترونیکی کردن رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش صلح و سازش از جمله تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر در استان است. 

در این مراسم از زحمات ۶ ساله هادی هاشمیان رئیس کل پیشین دادگستری گلستان قدردانی و حکم رئیس کلی دادگستری گلستان به حیدر آسیابی ابلاغ شد.

حیدر آسیابی از قضات دیوان عالی کشور است که تا پیش از این مامور به خدمت در دفتر ریاست قوه قضاییه بود.

آسیابی، دادستانی شیراز و دادستانی سمنان، را در کارنامه کاری خود دارد.

 

انتهای پیام/ ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.