۱۶ هزار و ۶۴۴ تن گندم در مهاباد خریداری شد

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی مهاباد گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار و ۶۶۴ تن گندم از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

خدر مازوچی مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از زمان آغاز کار برداشت گندم تاکنون، ۱۶ هزار و ۶۴۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری و تحویل مراکز خرید دولتی شده است.

مازوچی افزود: مدت زمان پرداخت وجه گندم‌کاران، حداکثر ۱۰ روز پس از معرفی به بانک بوده که این امر در رضایتمندی کشاورزان موثر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال ۶ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان راه‌اندازی شد، اضافه کرد: این مراکز شامل پنج مرکز تعاون روستایی از جمله "کیتکه"، "خلیفان"، "قره‌بلاغ" و "عبدالله‌کرده" و یک سیلوی بخش دولتی و کارخانه قزل دشت و سنبل است که امسال کار خرید گندم را از کشاورزان این شهرستان برعهده دارند.

او قیمت خرید تضمینی گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید و حداکثر با ۲ درصد سن زدگی را ۵۰ هزار ریال اعلام کرد.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی مهاباد خاطرنشان کرد: تمامی مراکز خرید گندم این شهرستان از ساعت هشت صبح تا هشت شب گندم کشاورزان را تا اواسط شهریورماه تحویل می‌گیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.