هیئت آمریکایی در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور هائیتی با شنیدن صدای تیراندازی مجبور به ترک خاک این کشور شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی بی اس نیوز، هیئتی که از طرف آمریکا برای شرکت در مراسم خاکسپاری ژوونل موئیز، رئیس‌جمهور هائیتی به این کشور رفته بودند، با شنیدن صدای تیراندازی در مراسم تدفین، کشور هائیتی را ترک کردند.

کاخ سفید  تأیید کرد که هیئت آمریکایی که در بین آنها «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل  هم حضور داشت ، لحظاتی پس از رسیدن به این کشور به دنبال وقوع تیراندازی در مراسم تدفین رئیس جمهور هائیتی،  فورا خاک این کشور را ترک کردند.

بر اساس گزارش شبکه سی بی اس نیوز، توماس گرینفیلد و دیگر مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که اعضای هیئت اعزامی در سلامت کامل هستند.

خبر تیراندازی در مراسم تدفین رئیس‌جمهور هائیتی روز گذشته اولین بار توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد و جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید  روز گذشته از بازگشت هیئت اعزامی این کشور خبر داد و گفت:  آنها سالم هستند.

 وقوع تیراندازی ها در مراسم تدفین رئیس جمهور هائیتی موجی از ناآرامی را به همراه داشت.

رئیس‌جمهور هائیتی روز هفتم ژوئیه (۱۶ تیرماه) در خانه خود مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت و ترور شد. همسرش نیز در این حادثه به شدت زخمی شد.

جان کربی، سخنگوی  پنتاگون تایید کرد که هفت نفر از عوامل ترور رئیس‌جمهور هائیتی توسط آمریکا آموزش دیده‌ بودند.

رئیس جمهور کلمبیا نیز در سخنانی گفته بود بسیاری از سربازان سابق کلمبیا قبلا در هائیتی به عنوان محافظ فعالیت می‌کردند، اما برخی دیگر نیز برای عملیات جنایتکارانه از جمله قتل رئیس جمهور آموزش نظامی دیده بودند.

به گزارش سی‌ان‌ان، ۱۸ نفر  کلمبیایی‌ دستگیر شده اند که حداقل ۱۳ نفر از آن‌ها اعضای سابق ارتش کلمبیا، پنج نفر هم اهل هائیتی و سه نفر دیگر هم شهروند آمریکا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار