مدیر کل آموزش و پرورش کرمان گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده و آموزشی حضوری دانش آموزان اولویت اصلی در سال تحصیلی جدید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در نشست تخصصی شورای معاونان آموزش وپرورش استان کرمان با محوریت پروژه مهر، با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دانش آموزان پایه اولی در ۴۷ پایگاه در حال انجام است، گفت: بیش از ۶۰ درصد نو آموزان نوبت دهی شده اند و روند سنجش آن‌ها با تلاش کارکنان پایگاه‌های سیار و ثابت در حال انجام است.

او تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه‌های ورودی اول ابتدایی، اول متوسطه و دهم به صورت الکترونیکی در حال انجام است و نیازی به حضور سایر پایه‌های تحصیلی به منظور ثبت نام در مدرسه نیست و روند ثبت نام به صورت خودکار با تلاش مدارس انجام می‌شود.

اسکندری نسب بیان کرد: ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir از ۲۸ تیر ماه امسال آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان کلاس اولی تاکنون در استان ثبت نام شده اند، افزود: بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان پایه هفتم و بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان پایه دهم نیز تاکنون ثبت نام شده اند.

اسکندری نسب با بیان اینکه نتایج آزمون تیزهوشان مرداد ماه اعلام می‌شود، گفت: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نیز بعد از اخذ مجوز از ستاد کرونا برگزار خواهد شد.

او ضمن تاکید بر پیگیری ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان با تلاش اولیا و مدارس گفت: بیش از ۸۲ درصد دانش آموزان استان کرمان تا کنون ثبت سفارش کتب درسی شده اند.

اسکندری نسب افزود: تاکنون بیش از ۸۵ درصد کتاب‌های درسی به شهرستان‌ها و مناطق استان به منظور توزیع در شهریور ماه ارسال شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مرحله اول نقل و انتقالات فرهنگیان در استان از ۱۸ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ماه امسال انجام شد و از دو هزار ۶۲۱ نفر متقاضی با انتقالی ۶۳۲ نفر موافقت شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار