معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۵۲ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۸ بیمار جدید شامل ۲۳ بستری و ۳۵ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۲۰ مورد از بیرجند، شش مورد از شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، سرایان و سربیشه، یک مورد از درمیان، ۶ مورد از طبس، ۴ مورد از فردوس ، ۱۲ مورد از قاین و ۷ مورد از نهبندان شناسایی شد.

مهدی زاده ادامه داد: در حال حاضر ۲۹۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۹ نفر دارای تست کرونای مثبت بوده و از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد:در شبانه روز گذشته ۶۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۷۰ بیمار شامل ۳۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

او ادامه داد: در این مدت هزار و ۲۲۲ تست سریع در استان انجام شد که ۳۷۳ بیمار جدید در استان شناسایی شد.

مهدی زاده بیان کرد: تا کنون ۲۲هزار و ۲۹۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: تا روز گذشته ۶۵هزار ۸۶۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۳هزار و ۳۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

او گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید در استان، تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۹۴۴ نفر رسید.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.