شدت گرفتن بیماری کرونا در کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر هزار و ۴۲۵ بیمار کرونایی بستری در استان وجود دارد که ۲۲۰ نفر از این تعداد در آی سی یو هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان با اوج زیاد و شیب صعودی خیلی تندی خود را نشان می‌دهد.

او افزود: اکنون هزارو ۴۲۵ بیمار کرونایی بستری در استان داریم، که از این تعداد بیماران بستری، ۲۲۰ نفر در آی سی یو و ۷۰ نفر تحت ونتیلاتور هستند.

رشیدی نژاد تصریح کرد: در همه بیمارستان‌های استان کرمان بیمار کرونایی بستری است و در دو بیمارستان افضلی پور و پیامبر اعظم در شهر کرمان حدود ۵۰۰ بیمار بستری هستند.

او بیان کرد: در هفته گذشته متوسط بستری روزانه در استان کرمان ۴۰۷ نفر بوده و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به طور متوسط روزانه ۱۵۰ نفر بستری می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در پیک سنگین قبلی در آبان و آذر پارسال، ۲۰۳ بیمار فوتی داشتیم و اکنون با وجود اینکه هم تعداد بیماران مثبت و بدحال بدتر از قبل است، اما مرگ و میر نصف است و این مسئله مربوط به چند عامل از جمله واکسیناسیون، افزایش تجهیزات، تجربه و ... می‌شود و امیدواریم کمتر از این مرگ و میر داشته باشیم، اما با توجه به اینکه دائما با جهش ویروس مواجه هستیم باید مراقبت‌ها را جدی‌تر بگیریم.

او در درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان کرمان گفت: حدود ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسن دریافت کرده اند و فقط شهرستان راور آمار واکسیناسیونش کمتر از سایر نقاط استان است و در این شهرستان ۴۰ درصد تزریق واکسن انجام شده است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: ما در حوزه علوم پزشکی کرمان روزانه ظرفیت تزریق تا ۱۲ هزار واکسن را داریم، اما اکنون روزانه حدود ۱۰۰۰ مراجعه داریم و مسئله این است مردم باید به واکسن زدن تشویق شوند.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه هنوز مجوز رسمی برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال داده نشده است، افزود: واکسیناسیون برای برون رفت از بحران بیماری کرونا و جلوگیری از پیک‌های سنگین بعدی کمک کننده خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار