تکاب خُنک‌ترین شهر کشور

رئیس اداره هواشناسی تکاب گفت: این شهرستان با ثبت کمینه دمای ۱۰.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در شبانه‌روز گذشته، برای دومین بار در یک هفته اخیر خُنک‌ترین شهر کشور شد.

 رسول جبرئیلی رئیس اداره هواشناسی تکاب در گفتگو با  خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: این شهرستان با ثبت کمینه دمای ۱۰.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در شبانه‌روز گذشته، برای دومین بار در یک هفته اخیر خُنک‌ترین شهر کشور  شد.

او افزود: پس از تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی، ایستگاه‌های " قاملو" و "بابارشانی" در استان کردستان با کمینه دمای ۱۰.۵ و ۱۱.۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر شب خنکی را در دومین شب مرداد ماه امسال سپری کردند.

جبرئیلی بیان کرد: در استان آذربایجان‌غربی نیز پس از تکاب شهر‌های اشنویه و چالدران به ترتیب با ۱۵.۲ و ۱۵.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر شب خنکی داشتند.

رئیس اداره هواشناسی تکاب با بیان اینکه روز گذشته شوش با ۴۹.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور بود، اظهار داشت: بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و مهاباد با ۳۷ درجه بالای صفر و شاهین دژ با ۳۶.۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر‌های این استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

او بیشینه دمای هوای تکاب در شبانه‌روز گذشته را نیز ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد، و گفت: با توجه به استقرار الگو‌های پایدار، تا اواسط هفته جاری و در اغلب نقاط استان و منطقه جوی آرام گاهی توام با وزش باد برقرار خواهد بود و دمای هوا نیز تا روز چهارشنبه هفته جاری افزایشی بوده و هوای گرمی در منطقه خواهیم داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
این هوا جون میده برا مسافرت