ژنرال ارشد سابق ارتش آمریکا نسبت به روند تحولات اخیر در افغانستان ابزار نگرانی کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرمانده پیشین نیرو‌های آمریکا و ناتو در افغانستان می‌گوید گروه طالبان برای در اختیار گرفتن کنترل افغانستان در آینده نزدیک شتاب دارد.

دیوید پترائوس در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی فاکس نیوز پیش بینی کرد واشنگتن احتمالا از تصمیم خود برای خروج نیرو‌های خود از افغانستان پشیمان شود و به احتمال زیاد طالبان نفوذ خود را در آنجا گسترش دهد.

مقام سابق پنتاگون در پاسخ به این سوال که آیا طالبان به زودی کنترل افغانستان را در دست خواهد گرفت، گفت از اینکه این اتفاق به زودی رخ دهد، اطلاعی ندارد. اما در حال حاضر بسیار نگران تحولات افغانستان و خط سیر پیش روی این تحولات است.

پترائوس افزود: طالبان شتاب دارد. ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ما صریحاً روز گذشته اشاره کرد که آن‌ها [طالبان] شتاب استراتژیک دارند. وی از واشنگتن خواست به منظور ایجاد طرحی در جهت ایجاد ثبات و امنیت با دولت افغانستان همکاری کند.

آمریکا اخیرا خروج نیرو‌های خود از افغانستان را پس از قریب به ۲۰ سال اشغالگری کلید زده است و به استناد گفته مقامات آمریکا انتظار می‌رود این روند تا پیش از ۱۱ سپتامبر تکمیل شود. همزمان در ماه‌های اخیر درگیری میان نیرو‌های دولت افغانستان و گروه طالبان شدت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار