هنرمندی جلوه‌ هایی ویژه از یک فیلم ۳۶۰ درجه که Buzz Aldrin روی سطح کره ماه دیده بود را در اینترنت منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی؛ مایکل رنجر، هنرمندی است که تصویر انعکاس روی کلاه باز آلدرین فضانوردی که برای اولین بار به ماه سفر کرده بود را بزرگنمایی و با استفاده از فتوشاپ موفق شد تصویری جدید از چیزی که آلدرین به آن نگاه می‌کرده را بازسازی کرد.


بیشتر بخوانید


بازسازی دوباره خاص‌ترین تصویر ماموریت آپولو ۱۱

تصاویر زیادی از ماموریت آپولو ۱۱ وجود دارد و تنها فضانوردی که در این تصاویر مشخص است، باز آلدرین است و این تصویر بازسازی شده اولین تصویر واضح از حضور نیل آرمسترانگ در سطح ماه است. علاوه بر این، این تصویر بازسازی شده اولین تصویر ۳۶۰ درجه از نگاه فضانوردان از کره ماه است که اکنون با اسکن کردن تصاویر اصلی و با وضوح و کیفیت بالا به وجود آمده اند.

تصویری از نیل آرمسترانگ روی ماه بازسازی شد

تصویری از نیل آرمسترانگ روی ماه بازسازی شد

رنجر برای ساخت این تصویر از یکی از خاص‌ترین تصاویر به جا مانده از ماموریت آپولو ۱۱ استفاده کرد. در تصویر اصلی آلدرین در کنار سطح نشین ماه ایستاده و کره زمین هم در این تصویر قابل مشاهده است و به صورت نقطه‌ای آبی رنگ در گوشه سمت راست قرار دارد. رنجر با انتشار تصویر بازسازی شده در حسابش نوشت: " من از رنگ‌های تصاویر اصلی برای اصلاح رنگ نهایی و بازسازی این تصویر استفاده کردم. " بازسازی تصویری از ماموریت آپولو ۱۱ اولین تلاش رنجر برای ساخت تصاویر این چنینی نبود. او در سال ۲۰۱۹ هم تصویر دیگری ساخته بود که کیفیت و وضوح بسیار پایین تری داشت.

تصویری از نیل آرمسترانگ روی ماه بازسازی شد

تصویری از نیل آرمسترانگ روی ماه بازسازی شد

گفتنی است که آپولو ۱۱ در ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۶۰ به فضا پرتاب شد و نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ۲۰ ژوئیه اولین افرادی بودند که پا روی ماه گذاشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
بلاخره رفتن یا کوبریک فیلمش رو ساخت ؟
آخرین اخبار