توفان و گرد و خاک شدید شهرستان های جنوبی استان فارس و کلانشهر شیراز را در نوردید.

محسن علیمردانی کارشناس هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به اطلاعیه و اخطار سطح نارنجی در استان، گفت: توفان و گرد و خاک شدید شهرستان های جنوبی استان فارس و کلانشهر شیراز را در نوردید.

او افزود: شدت توفان در برخی نقاط به حدی است که موجب از بین رفتن میدان دید افراد به صورت کامل شده به نحوی که در برخی نقاط افراد برای دقایقی قادر به دیدن هیچ چیزی نبودند.

علیمردانی اظهار کرد: این توفان علاوه بر گرد و خاک که اداره کل محیط زیست فارس درحال محاسبه غلظت آلایندگی آن است، موجب سبب شکستن تیرهای برق و همچنین شکستن درختان شده است.

او اثر این مخاطره را احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان فرسوده، سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی اعلام کرد و توصیه کرد که در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره جوانب احتیاط رعایت شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: توقف نکردن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت کوهنوردی توصیه می‌شود.

محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز هم بیان کرد: امدادگران آتش نشانی برای جلوگیری از حوادث احتمالی تندباد در ۲۳ ایستگاه در حالت آماده باش هستند و تاکنون هیچ حادثه‌ای توسط شهروندان به این سازمان اعلام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار