مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:نقلیه اداره کل محیط زیست استان با تجهیز شش دستگاه موتور سیکلت برقی گام اول را در فرهنگ سازی و استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر برداشته است.

وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت: توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر موجب كمك به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ‌شده و از عوامل اساسی در رسیدن به توسعه پایدار در هر كشوری محسوب می‌شود. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله "انرژی بادی، خورشیدی و زمین گرمایی" می‏تواند باعث كاهش وابستگی به منابع فسیلی و كاهش انتشار گازهای آلاینده ‌شود.

وی افزود: محیط زیست بعنوان پیشرو و عامل توسعه دهنده در مصرف انرژی های پاک می تواند الگو دیگر سازمان ها،ادارات و ... باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: نقلیه اداره کل محیط زیست استان با تجهیز شش دستگاه موتور سیکلت برقی گام اول را در فرهنگ سازی و استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر برداشته است.

وی تصریح کرد: تشویق فرهنگ سازی و ترویج استفاده از وسایل برقی برای مسافرت های شهری گام بسیار مهم و ارزشمندی است که می تواند علاوه بر کاهش چشمگیر آلودگی هوا در سبد اقتصادی خانواده نیز جایگاه ویژه ای برای هزینه های انرژی داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار