نماینده مردم لاهیجان در مجلس فهرست بلندبالایی از پروژه‌های ناتمام این شهرستان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رسول فرخی میکال، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته مباحثی طرح کرد که بخش‌هایی از آن شامل فهرست بلندبالایی از پروژه‌های ناتمام در حوزه انتخابیه اش بود.

پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام استانی و شهرستانی موضوعی است که پیش از این بار‌ها در رسانه‌ها مطرح شد و البته جا دارد که بیش از این‌ها به آن پرداخته شود.

تکمیل پروژه‌ها مستلزم پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها

نماینده لاهیجان در بخش‌هایی از نطق میان دستور خود با بیان اینکه مردم گیلان در طول ۴۲ سال با داشته هایشان زندگی کردند، گفت: هزینه گیلان ملی، ولی بودجه هایش استانی است.

فرخی افزود: به عنوان مثال پروژه مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان در طول ۲۰ سال فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشته است و زمانی که از وزیر سوال شد، گفت پروژه استانی است و نمی‌توانیم از محل ملی کمک کنیم.

او به برخی پروژه‌های ناتمام این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه فاضلاب لاهیجان بعد از ۲۷ سال فقط ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه مسیر اصلی سنگر – سراوان - سیاهکل از اتوبان تبدیل به جاده ۴ بانده شد و تمام زیر گذر و روگذر آن حذف شد، ادامه داد: این مسیر به دلیل تصادفات زیاد به اتوبان مرگ شهرت دارد.

فرخی میکال یادآور شد: برای پروژه جاده بام سبز به دریا در شهرستان لاهیجان بعد از ۲۰ سال هنوز اقدامی نشده است.

او همچنین با اشاره به پروژه درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی در این شهرستان گفت: این پروژه بعد از ۱۵ سال هنوز شروع نشده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: در پروژه جاده گردشگری سیاهکل به دیلمان نیز بعد از ۱۵ سال هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

فرخی تجهیز اراضی را یکی از نیاز‌های اساسی کشاورزی گیلان دانست و اظهار داشت: تجهیز اراضی این استان بعد از ۳۰ سال فقط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او ادامه داد: به دلیل عدم حمایت از کشاورزان، چایکاران و ابریشم، زمین‌ها تبدیل به ویلا‌های گردشگری شده است.

این نماینده مجلس بزرگترین مشکل مردم گیلان را منابع طبیعی و بنیاد مسکن اعلام و تصریح کرد: مردم روستا‌ها برای احداث یک باب واحد مسکونی برای فرزندانشان دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.